וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחשפה מזימה אירנית לפגוע בבסיסי ארה"ב בגרמניה"

התובע בברלין אישר כי נחקר קשר שנרקם בין איש עסקים גרמני לפקידים בשגרירות האירנית לחבל בבסיסי הצבא האמריקני במדינה. ייתכן שמדובר ב"תוכנית מגירה" שמיועדת למקרה של תקיפה באירן

שבועות ספורים אחרי שנחשפה מזימה אירנית לרצוח את שגריר ערב הסעודית בוושינגטון, מדווחים היום (חמישי) כלי התקשורת בגרמניה כי התביעה בברלין פתחה בחקירה מיוחדת, כדי לבדוק אם נרקם קשר באירן להוציא לפועל תקיפה נגד בסיסים של ארצות הברית הנמצאים בשטח המדינה. לא ברור אם מדובר במזימה מתכוננת מראש, אך מעריכים שמדובר ב"תוכנית מגירה" למקרה של תקיפה אפשרית נגד מתקני הגרעין של אירן.

בסיסים צבא של ארצות הברית בגרמניה. AP
בסיס של צבא ארצות הברית בגרמניה/AP

ארצות הברית מפעילה בגרמניה כמה בסיסים גדולים, רובם של חיל האוויר שלה, המשמשים אותה כתחנת מעבר בדרך למזרח התיכון והמזרח הרחוק. בסיסים אלה, שהגדול שבהם הוא בסיס רמשטיין במערב המדינה, מאכלסים עשרות אלפי חיילים אמריקנים וחיילי נאט"ו, והיוו כבר בעבר יעד למתקפות טרור מצד גורמים שונים.

הדיווח המקורי הופיע בצהובון הגרמני "בילד", שציטט מקור משפטי בכיר, לפיו נבדק חשד לרקימת מזימה המערבת אזרח גרמני החשוד שריגל במדינה במטרה לאסוף מידע לצורכי חבלה. לפי הדיווח, ככל הנראה מדובר באיש עסקים בעל "קשרים חשודים" עם פקידים בשגרירות האירנית בברלין. לא ברור מהדיווח אם האיש פעל על דעת עצמו, ומתי ביצע את המעשים המיוחסים לו בדיווח.

היום אישרו כלי תקשורת נוספים את הדיווח המקורי. ה"דר שפיגל" דיווח בצהריים כי התביעה הגרמנית אישרה חלקים מהפרסום ב"בילד", או לכל הפחות חלקים שהופיעו בו, ופתחה בחקירה. התובע הכללי של גרמניה צוטט באומרו כי "ננקטים צעדים לטיפול בנושא", אך ראש המחלקה הפלילית במשטרת גרמניה ציין שלא נשקפת כל סכנה מיידית מצד הגורמים שהחקירה עוסקת בעניינם.

רק באוקטובר נחשף, במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינסו התובע הכללי בארה"ב וראש ה-FBI, קשר נוסף שמקורו באירן, שנועד לרצוח את השגריר הסעודי בוושיגנטון, ולהטמין מטעני נפץ בשגרירויות של ערב הסעודיות וישראל בעיר. בממשל טענו כי ההוראה לביצוע המעשים הגיעה מהדרגים הגבוהים ביותר בטהרן, האשמה שהוכחשה בתוקף על ידי נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד.

עוד בנושא אירן:
האיחוד מרחיב העיצומים על אירן, ללא אמברגו נפט
חמינאי עומד ישירות מאחורי הפריצה לשגרירות"
הסנקציות על אירן - "בגלל הגרעין, לא נקמה"
ברק על אירן: לא מפחדים, אך ייתכן שניאלץ לעמוד במבחן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully