וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד סנקציות על אירן: "בגלל הגרעין, לא נקמה"

1.12.2011 / 11:28

האיחוד האירופי צפוי להכריז היום על הרחבת הסנקציות על אירן, על רקע תקיפת השגרירות הבריטית. שר החוץ הייג: "נגביר את הבידוד האירני". אשטון: "הוסכם על סנקציות, היום יוחלט אילו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו)

הבשורה הבאה בלחץ הבינלאומי על אירן צפויה לצאת מבריסל, שם מכונסים היום (חמישי) שרי החוץ של האיחוד האירופי, לדיון בהטלת סנקציות נוספות של הגוש כולו על הרפובליקה האיסלמית - לאחר שארצות הברית, קנדה ובריטניה כבר הודיעו בשבוע שעבר על הרחבת הסנקציות עליה, בעקבות ממצאי דו"ח סבא"א האחרון שמצא כי היא חותרת להשגת נשק גרעיני.

הדיון בבריסל מתקיים על רקע אירועי השבוע בטהרן, שם הותקפה שגרירות בריטניה - אירוע שהביא לגירוש השגריר האירני מלונדון ולהחזרת שגרירי גרמניה, נורבגיה והולנד מאירן. שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג אמר הבוקר כי בפגישה צפויה החלטה על סנקציות חדשות, אולם אופיין המדויק עדיין מצוי בדיון.

"אני מקווה שנסכים היום על צעדים נוספים שיגבירו את עוצמת הלחץ על אירן - לחץ כלכלי לגיטימי בדרכי שלום - כדי להגביר את בידודו של המגזר הכלכלי האירני", אמר הייג בראיון ל-BBC. "כמו כן, ברצוני להבהיר שהצעדים שעליהם יוסכם היום קשורים לתוכנית הגרעין האירנית, אין מדובר בנקמה על מה שקרה בשגרירות. הדאגה העיקרית שלנו לטווח הארוך נוגעת לתוכנית הגרעין האירנית, והסכנה בו היא מעמידה את תהליך השלום במזרח התיכון ואת העולם כולו".

גם שרת החוץ של האיחוד, קתרין אשטון, אמרה בהגיעה היום לבריסל כי ישנה תמיכה ביחוד בסנקציות נוספות. "אנחנו עובדים על זה", אמרה. "אנחנו נדון בקשת רחבה של סנקציות, ונחליט היום באילו בדיוק לנקוט".

האיחוד כבר הטיל בעבר סנקציות על אירן, לאחרונה באוקטובר בשנה שעברה, שכללו מגבלות שונות על סחר עם שירותים פיננסיים באירן, ועל מגזרי האנרגיה והטכנולוגיה במדינה. לפני כשבוע אמרו דיפלומטים מערביים לרויטרס כי באיחוד כבר הגיעו להסכמה עקרונית על הטלת סנקציות נוספות על כ-200 אישים, חברות וארגונים אירניים, וכי ההחלטה הזו תובא לאישור היום. אתמול אמר לרויטרס גורם בכיר בלונדון כי בבריטניה בהחלט שוקלים לתמוך בהטלת אמברגו נפט מלא של האיחוד על אירן, שיפגע בתעשייה המרכזית במדינה. לפני שבוע הכריזה כבר צרפת באופן חד-צדדי כי תחדל לייבא נפט מאירן, וקראה למדינות נוספות לנהוג כמוה.

עוד כותרות בנושא אירן:
אירופה מגבירה הלחץ: "תשקול הטלת אמברגו נפט על אירן"
חזית אירופית מול אירן: שגרירה גורש מלונדון
ברק על אירן: לא מפחדים, אך ייתכן שניאלץ לעמוד במבחן
דיווח: מתקן גרעין נפגע בפיצוץ האחרון באירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully