וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: נחריף הסנקציות על הנפט והבנקים באירן

לאחר שבריטניה וקנדה כבר הודיעו על צעדים לבידוד אירן, הודיע ממשל אובמה כי יחריף גם הוא את הסנקציות המוטלות על אירן והכריז על הבנקים באירן כעל "איום" למי שיבוא עימם במגע עסקי

רויטרס

מחריפים את הסנקציות: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הורה הלילה (שלישי) על סנקציות חדשות שמטיל ממשלו על תעשיות האנרגיה של אירן, שנועדו "להעניש" את כל מי שיסייע לאירן בפיתוח תחומים אלה, וזאת במטרה להניא את אירן מלהמשיך ולהתקדם בתכנית הגרעין שלה. בהודעה רשמית ציין אובמה כי ארצו, כמו גם בריטניה וקנדה, "רואות בכלל המגזר הפיננסי של אירן – לרבות הבנק המרכזי שלה – כאיום לממשלות ולמוסדות פיננסים הבאים עמו בקשר עסקי". אובמה ציין עוד כי ארצו תמשיך לחפש דרכים להגביר את הלחץ על טהרן כדי שזו תחדל מתכניתה הגרעינית.

בנוסף, שר האוצר האמריקאי, טימות'י גייטנר, ציין כי על הבנקים במערב להיזהר מסחר עם אירן, בשל העובדה שהדבר עשוי לסייע לטהרן בפיתוח תכניתה הגרעינית. "מוסדות פיננסיים ברחבי העולם צריכים לחשוב היטב על הסיכון שבעסקים עם אירן", ציין. הבית הלבן מצטרף בהודעה זו לבריטניה, שמשרד האוצר שלה הודיע אתמול כי ינתק את כל כל קשריו הכלכליים עם אירן וכן לקנדה, שהודיעה כי תאסור ייצוא חומרים המשמשים את תעשיית האנרגיה והנפט של אירן.

אירן: החל תהליך הפעלת הכור האטומי בבושהר. רויטרס
אובמה ציין עוד כי ארצו תמשיך לחפש דרכים להגביר את הלחץ על טהרן כדי שזו תחדל מתכניתה הגרעינית. הכור האטומי בבושהר/רויטרס

"סנקציות חדשות בקנה מידה חסר תקדים"

צרפת קראה גם היא אמש להטיל "סנקציות חדשות בקנה מידה חסר תקדים" נגד אירן, בתגובה לתכנית הגרעין שלה. במכתב ששיגר נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בין היתר, למנהיגי ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, האיחוד האירופי, קנדה ויפן, הוא קרא למעצמות העולם להפסיק את רכישת הנפט מאירן ולהקפיא את נכסי הבנק המרכזי שלה, כשבועיים לאחר פרסום דו"ח סבא"א שהביע חשש כבד מתכנית הגרעין האירנית.

מנגד, רוסיה וסין, המחזיקות בזכות וטו במועצת הביטחון של האו"ם , הודיעו כי יתנגדו להטלת עיצומים על טהרן, ודובר משרד החוץ הסיני אמר לפני עשרה ימים כי "סנקציות לא יפתרו מהיסוד" את סוגיית הגרעין האירני. עם זאת, הוא לא הביע התנגדות עקרונית להטלת סנקציות. בייג'ינג כבר השתמשה במינוחים דומים בעבר, ולבסוף תמכה בהחלטות קודמות של מועצת הביטחון להטיל סנקציות על אירן. בדבריו, הזהיר הונג מפני טלטלה במזרח התיכון במקרה שמתקני הגרעין האירניים יותקפו.

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, התקשרה אתמול לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועדכנה אותו על הסנקציות שארצות הברית החליטה להטיל על אירן. נתניהו אמר לאחר השיחה כי "סנקציות שכאלה מבהירות לאירנים שהמחיר יהיה יקר אם הם ימשיכו בתוכניתם הגרעינית".

עוד על תגובות העולם לגרעין האירני
צרפת קראה לסנקציות על אירן: "מהווה איום לשלום"
"ארה"ב, בריטניה וקנדה יוסיפו עיצומים על אירן"
הבית הלבן: רוסיה וסין שותפות להתנגדות לאירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully