וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמינאי עומד ישירות מאחורי הפריצה לשגרירות"

ניר יהב

1.12.2011 / 13:50

רשת "אל-ערבייה" הציגה עדויות המוכיחות כי תקיפת שגרירות בריטניה בטהרן נעשה בידיעתו ובעידודו של המנהיג האירני העליון. בין היתר זוהו משתתפים בפריצה כבכירים במיליציות הכפופות לו

ההתקפה המאורגנת של הסטודנטים האירנים על שני מתחמיה של שגרירות בריטניה בטהרן שלשום הייתה מתוכננת ונעשתה בידיעתו ובעידודו של המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי - כך טוענת היום (חמישי) רשת "אל-ערבייה", שמספקת הוכחות שונות לכך.

בין היתר, נטען כי אחד המשתתפים הבולטים בפריצה, שתמונתו מסתער אל תוך השגרירות נפוצה בכל העולם, הוא מפקד בכיר ב"יחידה מיוחדת" בתוך "משמרות המהפכה", הכוח הצבאי הנאמן ביותר לשלטון.

סטודנטים מפגינים מתפרצים לתוך שגרירות בריטניה בטהרן בירת אירן, 29 בנובמבר 2011. רויטרס
האיש הזה, לפי "אל-ערבייה", הוא מפקד בכיר ב"יחידה מיוחדת" בתוך "משמרות המהפכה"/רויטרס

לפי הדיווח באתר האינטרנט של הרשת הערבית, בפריצה השתתפו אנשיה של יחידה מיוחדת זו, הנקראת "כוח אל-קודס", לצד אנשי יחידת הבסיג' - מיליציה סמי-צבאית של אזרחים הנאמנים לשלטון, בהם סטודנטים רבים, שהתבלטה בין היתר בדיכוי הפגנות האופוזיציה לאחר הבחירות ב-2009. על מבצע הפריצה פיקח, לטענת "אל-ערבייה", לא אחר מאשר מפקד כוחות הבסיג', רידא נקדי. הבסיג' הוקם על ידי חמינאי, וכפוף לו ישירות.

יש לציין כי כבר בנאומו אתמול של שר החוץ הבריטי וויליאם הייג בפרלמנט, בו הכריז על גירוש שגריר אירן מלונדון, הוא האשים מפורשות כי סטודנטים החברים בבסיג' השתתפו בפריצה, וקבע כי "תהיה זו תמימות להאמין שניתן היה להוציא לפועל את ההתקפה ללא מידה מסוימת של הסכמה מצד השלטון".

מפגינים שהתפרצו לשגרירות בריטניה בטהרן בירת אירן, 29 בנובמבר 2011. רויטרס
המפגינים על גדרות השגרירות, שלשום/רויטרס

ב"אל-ערבייה" טוענים עוד כי גם העובדה ששני ערוצי הטלוויזיה האירניים, "אל-עאלם" בערבית ו-"פרס טי-וי" באנגלית, הכפופים ישירות לחמינאי, שידרו את הפריצה לשגרירות בשידור ישיר מוכיחה כי המנהיג הרוחני ידע מראש על הכוונה לפרוץ. "באירן אסור לשדר בשידור חי ללא אישור מוקדם מחמינאי", אמרו מקורות לאתר. "דבר זה מוכיח כי חמינאי עמד מאחורי הפריצה". לדברי אותו מקור, מטרתו של שחינאי הייתה "להקל קצת את הלחץ המוטל על בעלת בריתו, סוריה".

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com


עוד בנושא אירן:
עוד סנקציות על אירן: "בגלל הגרעין, לא נקמה"
אירופה מגבירה הלחץ: "תשקול הטלת אמברגו נפט על אירן"
ברק על אירן: לא מפחדים, אך ייתכן שניאלץ לעמוד במבחן
דיווח: מתקן גרעין נפגע בפיצוץ האחרון באירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully