וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב: אם מישהי נפגעה אני מתנצל; לא אתאבד

נשיא המדינה לשעבר התייחס בפעם הראשונה לפסיקות שבית המשפט העליון קיבל בעניינו. למרות שנקבע חד-משמעית כי הוא אנס ושקרן, ממשיך קצב לטעון: "השופטים טעו, אלחם על חפותי"

כשבוע לאחר שבית המשפט העליון דחה את הערעור שהגיש בגין הרשעתו בשני מקרי אונס ועבירות מין נוספות והותיר על כנו את עונש שבע שנות המאסר שנגזרו עליו, מגיב נשיא המדינה לשעבר משה קצב בפעם הראשונה לפסיקות בעניינו. בראיונות שהעניק הבוקר (רביעי) לעיתונים ידיעות אחרונות ומעריב ואשר יתפרסמו במלואם בגיליונות סוף השבוע, ממשיך קצב לטעון כי השופטים שגזרו את דינו טעו.

משה קצב הולך לכלא - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

העליון הכריע: משה קצב אנס - ירצה 7 שנות מאסר
"כמו כולם" - מה צפוי לנשיא לשעבר קצב בכלא?
א' מבית הנשיא: העונש לקצב היה צריך להיות כפול
א' ממשרד התיירות: "קצב קיבל העונש הראוי לו"
פלדמן: "אי אפשר להשתית פסק דין רק על מהימנות"

משה קצב בבית המשפט , ערעור על פסק דינו, נובמבר 2011. עומר מירון
"הוציאו אותי להורג, שפכו את דמי". קצב בבית המשפט העליון/עומר מירון

עם זאת, בראיון לעיתון מעריב מביע קצב חרטה ראשונה. לדבריו, "מעולם לא פגעתי באיש, אבל אם יש מישהי שחשה שהיא נפגעה ממני, אני מתנצל בפניה". בראיון למעריב הוסיף קצב כי "הוציאו אותי להורג, שפכו את דמי, אבל אני מתכוון להילחם על חפותי עד טיפת דמי האחרונה. עד כמה שיהיה לי כוח". על ההחלטות שקיבלו השופטים אמר קצב כי "אני שלם עם ההחלטה שקיבלתי בעניין אי קבלת עסקת הטיעון. לא יכולתי לחיות עם הידיעה שאצטרך להודות בעבירה שלא ביצעתי. אני מכבד את בית המשפט, אבל הוא טעה. כששמעתי את פסק הדין, הרגשתי שהעולם נחרב, שהשקר ניצח".

עוד אמר קצב למעריב כי "יש הרבה שאלות ביני לבין הקדוש ברוך הוא. האמונה שלי בו לא נפגעה, אבל אני שואל אותו: 'למה שלחת אותי להיות נשיא המדינה כדי להביא עליי את כל הייסורים האלה?'". על מצבו הנפשי אמר קצב כי הוא "מרוסק, פגוע ומותש". גם בראיון לידיעות אחרונות התייחס קצב למצבו הנפשי ואמר כי "לא התאבדתי ואינני מתכוון להתאבד. יש דיבורים בטלים של חורשי רעתי. אני מבטיח למשפחתי להיות חזק, אבל גם ברזל שמכים בו מכות כפי שהיכו בי בחמש השנים האחרונות, בסופו של דבר מתכופף".

ירון ארמוזה, מקורבה של א' ממשרד התיירות מסר לוואלה! חדשות בתגובה לדברי קצב כי "יש פה ניסיון נוסף להציג אותו כקרבן. הקרבנות הן אותן בחורות שעבדו תחתיו. זה דבר מאוד אופייני לאדם שביצע עבירות מין, הטשטוש בין הקרבן לעבירות המין שהואשם בהן". ארמוזה הוסיף כי "אסור לנו לטעות לרגע. אני לא מאמין לו. זו חצי התנצלות. אם הוא פגע בדיוק כמו שהוא חושב, זה הזמן להגיד את האמת ואז נתייחס אליו אחרת".

פרקליטה של א' ממשרד התיירות, עורך הדין דניאל סרור, מתח ביקורת נוקבת על קצב. לדבריו, "התנצלותו חסרת משמעות ולא תנחם אף אחת מהקרבנות שלו. בית המשפט העליון קבע כי קצב עבריין מין סדרתי, אנס, אינו דובר אמת ומניפולטיבי. נראה שקצב לא הפנים את משמעות הדברים, הוא ממשיך בדרכו שלו. מוטב היה שהיה יורד על ברכיו ומבקש את סליחתם ומחילתם של כל הנשים אשר פגע בהן. קצב צריך היה להתנצל בפני כל עם ישראל על הבושה והקלון שהמיט על העם. ההתנצלות של קצב חסרת משמעות נוכח העובדה שהוא מסרב בתוקף להודות במעשים החמורים שעשה".

לפי החלטת בית המשפט העליון, קצב ייכנס לכלא ב-7 בדצמבר, ובימים אלו מתכנסת ועדת מיון ארצית של שירות בתי הסוהר על מנת לקבוע היכן ירצה את מאסרו. הוועדה משקללת קריטריונים כגון אזור מגוריו של האסיר לעתיד, מצבו הרפואי והנפשי, אורח חייו, רמת המסוכנות שלו ומידת ההגנה לה הוא זקוק בין כתלי הכלא, בכדי לבחור עבורו את המקום המתאים ביותר.

השתתף בהכנת הידיעה: קובי דוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully