וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א' מבית הנשיא: העונש לקצב היה צריך להיות כפול

גלעד גרוסמן

10.11.2011 / 15:17

המתלוננת א', שלא נכללה בכתב האישום נגד הנשיא לשעבר, בירכה על החלטת בית המשפט העליון לדחות את הערעור שהגיש. לדבריה, קצב ומקורביו ניהלו נגדה "מסע שקרים והכפשות"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר ושי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק,
קריינות: אביב אברמוביץ')

המתלוננת א' מבית הנשיא, שתלונתה נגד הנשיא לשעבר משה קצב חשפה את פרשה העבירות המיניות שבהן היה מעורב, הביעה היום (חמישי) בפני מקורביה שמחה והקלה על כך שהאמת יצאה לאור, כלשונה, ואמרה שהוכח מעל לכל ספק כי קצב הוא אנס - כפי שטענה מלכתחילה. כמו כן, א' הביעה צער שלא נכללה בסופו של דבר בכתב האישום, ואמרה שלדעתה, לו כל הנפגעות ממעשיו של קצב היו נכללות בכתב האישום, הרי שהעונש שהיה מקבל היה "כפול ומכופל".

א' אמרה שקצב ומקורביו ניהלו נגדה "מסע שקרים והכפשות". היא מתחה ביקורת על הבכירים בפרקליטות שהציעו לקצב הסדר טיעון, ושטענו שמדובר בתיק שיהיה בו זיכוי מחמת אי- אמינות של המתלוננות, תביעה ששתי ערכאות של בית המשפט הפריכו לחלוטין.

נשיא המדינה לשעבר קצב הולך לכלא - סיקור מיוחד בוואלה!
קצב: אני כועס על מערכת המשפט, לא הקשיבו לטענותיי
א' ממשרד התיירות: "קצב קיבל העונש הראוי לו"
בשירות בתי הסוהר נערכים לקבל את "האסיר מספר 1"

משה קצב בבית המשפט , ערעור על פסק דינו, נובמבר 2011. עומר מירון
התלונה של א' לא נכללה בכתב האישום אבל חשפה את עבירות המין שביצע קצב/עומר מירון

גם במרכז נגה לנפגעי פשיעה, הקריה האקדמית אונו בירכו על החלטת בית המשפט. "החלטת בית המשפט סותמת סוף סוף את הגולל על פרשת קצב. בית המשפט נתן היום אמון מלא בהחלטת המחוזי, מחזק את קביעותיו ביחס לאמינות המתלוננת ושולח מסר ברור לנפגעי עבירה בכלל ונפגעי עבירות מין בפרט: אל תחששו להתלונן. בסוף המסע, מפרך ככל שיהיה הצדק ייצא לאור", אמרה מנכ"ל המרכז עורכת הדין דקלה טוטיאן.

בית המשפט העליון דחה מוקדם יותר הבוקר את הערעור שהגיש קצב, והותיר על כנו את עונש שבע שנות המאסר שגזר עליו בית המשפט המחוזי בתל אביב, בגין שני מקרי אונס של עובדת שהייתה כפופה לו ובעבירות מין בשתי עובדות נוספות. הנשיא לשעבר צפוי להיכנס לבית הכלא בעוד כחודש, ב-7 בדצמבר.

כבר רגעים ספורים לאחר שהחלה להקריא ראש ההרכב, השופטת מרים נאור, את החלטת בית המשפט העליון, התייחס עורך דינה של א' ממשרד התיירות, דניאל סרור, לדברים. "חלפו 13 שנים מאז השתנו חייה של א', וחמש שנים וחצי שכלל הציבור נחשף לפרשה שהסעירה את כל המדינה. א', שנחשפה למסע הכפשות ממושך, שמה את מבטחה בבית המשפט לאורך כל הדרך", אמר. עו"ד סרור הוסיף כי "כעת, ההליך הפלילי בא סוף סוף לסיומו. בית המשפט אמר את דברו, והאדם שפגע בה קיבל את העונש הראוי לו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
משה קצב בבית המשפט , ערעור על פסק דינו, נובמבר 2011. עומר מירון
"בית המשפט אמר את דברו, והאדם שפגע בה קיבל את העונש הראוי לו"/עומר מירון

השופט סלים ג'ובראן אמר בדיון כי הייתה זו "רעידת אדמה במדינת ישראל כאשר היועץ המשפטי לממשלה הודיע שהוא הולך להגיש כתב אישום נגד מי שהיה נשיא מדינת ישראל". ג'ובראן הוסיף כי לקצב לא הייתה "שפיטה מוקדמת", וכי "לא הייתה למערער סיבה לחשוב שהרשיעו אותו עת ביטל את הסדר הטיעון".

"על העיתונאים לחשוב בטרם ישחיזו את העט"

בפסק הדין ציין השופט ג'ובראן, שישב בהרכב לצד נאור והשופטת מרים ארבל, כי "מדובר בליקוי מאורות, שלראשונה נחקר והועמד נשיא מכהן לדין. אין ספק שחייו האישיים והמקצועיים של קצב נהרסו. דווקא בשל היותו סגן ראש ממשלה ונשיא, העובדה שניצל את מעמדו לביצוע העבירות, בכך טמונות הנסיבות המחמירות. דמות ציבורית כה בכירה ראוי שתשמש לדוגמה לכפופים ולכפופות לו. כגובה התפקיד כך גובה הנפילה". השופט הוסיף כי "לכל אישה זכות על גופה, ואין לאף אחד את הזכות ליטול זאת ממנה". הוא התייחס גם לעיסוק התקשורתי בפרשה, ואמר כי "מדובר בעונש חמור וקשה מאוד, ועל העיתונאים לחשוב על ההשלכות הציבוריות בטרם ישחיזו את העט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully