וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלדמן: "אי אפשר להשתית פסק דין רק על מהימנות"

גלעד גרוסמן

10.11.2011 / 10:38

לאחר דחיית ערעורו של קצב, מתח סנגורו ביקורת על בית המשפט, שהאמין רק לגרסת המתלוננת, למרות בקיעים בעדותה. "אם מלאכת בית המשפט היא רק לקבוע אמירת אמת או שקר - חבל על הסנגוריה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק וגדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

"אני לא מסכים עם פסק דינו של בית המשפט העליון, אבל הוא אמר את דברו". כך קבע הבוקר (חמישי) עו"ד אביגדור פלדמן, סנגורו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, דקות ספורות לאחר פרסום הכרעת הדין בבית המשפט העליון, שדחה את ערעורו של קצב על הרשעתו, והותיר על כנו את העונש שגזר עליו בית המשפט המחוזי בירושלים - שבע שנות מאסר. פלדמן מיקד את ביקורתו בכך שההרשעה התבססה כולה, לטענתו, על קעקוע מהימנות עדותו של קצב עצמו, וקבלת עדותה של המתלוננת בתיק, א' ממשרד התיירות, כמהימנה. "אי אפשר להשתית פסק דין חמור כל כך רק על קביעת מהימנות", טען בשיחה עם כתבים מחוץ לאולם בית המשפט.

עו"ד פלדמן התייחס בהרחבה לשאלת מהימנותה של המתלוננת. "יש ראיות נוגדות, יש דברים שהיא לא זכרה", אמר. "אני מאחל לכל אחד מאיתנו שתגיע איזו אשה, שתגיד 'לפני 11 שנים אנסת אותי, תנסה להוכיח שלא אנסת'. אין לך שום סיכוי, אם המתלוננת מקבלת את אמונו של בית המשפט".

משפט קצב - ההכרעה הסופית:
העליון הכריע: משה קצב אנס - ירצה 7 שנות מאסר
א' ממשרד התיירות: "קצב קיבל העונש הראוי לו"
בשירות בתי הסוהר נערכים לקבל את "האסיר מספר 1"
קראו את פסק הדין המלא

משה קצב בבית המשפט , ערעור על פסק דינו, נובמבר 2011. דרור עינב
קצב, היום בבית המשפט/דרור עינב

לדבריו, "אנחנו הוכחנו באופן חד-משמעי שלפחות אחד ממקרי האונס לא יכול היה להתקיים לפי עדות המתלוננת. כמו שאמר בית המשפט, אונס זה 'אחד מול אחת', לכן אנחנו בודקים את 'ראיות המעטפת' - האם המתלוננת דוברת אמת או משקרת? המתלוננת, למרות פסק הדין, שיקרה במקרים רבים ביותר. היא טענה שלא התקשרה לבית הנשיא, ושהיא לא ביקשה עבודה".

"גם לו אמרה שנאנסה על ונוס, היו מקבלים את גרסתה"

"היא לא אמרה אמת בנוגע לרצף אירועים, אבל בית המשט המחוזי האמין לה", הוסיף עו"ד פלדמן וקבע. "אפילו אם הייתה אומרת שהאונס התרחש על ונוס, הוא היה מקבל את גרסתה. בית המשפט הביא במשפט הזה את מושג המיהמנות למקסימום, שהוא קשור כולו לאמון בית המשפט". לדבריו, משמעות ההחלטה היא ש"באונס, חבל על הסניגוריה אם המתלוננת מצליחה לרכוש את אמון בית המשפט... אם חושבים שמלאכתו של בית המשפט היא רק לקבוע אם האדם מדבר אמת או שקר - חבל על מעמד הסניגוריה".

אביגדור פלדמן, פרקליטו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב בערעור בבית המשפט העליון, נובמבר 2011. עומר מירון
"אם מציעים לך הסדר טיעון - קח אותו". עו"ד פלדמן, היום בבית המשפט/עומר מירון

פלדמן גם מתח ביקורת על "הלחץ המסיבי של התקשורת", שלדבריו השפיע על הכרעת הדין: "המתלוננת לא באה לבד. היא באה עם גייסות ועיתונאים". כמו כן מתח ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, שלבריו "הודיע שמשה קצב הוא אשם עוד לפני שהוגש כתב אישום". עוד הוסיף כי "האפשרות שהרכב שופטים אחר היה קובע דברים אחרים היא אפשרות ריאלית לחלוטין" - בהזכירו את השופט העליון יורם דנציגר, שבזמנו סבר כי "יש סיכוי טוב לערעור".

"אני ממליץ כאן לכל אחד", סיכם, "אם מציעים לך הסדר טיעון - קח אותו. פסק הדין של בית המשפט העליון כולו בנוי על מהימנות. השאלה היחידה שיכולה לעלות היא האם באמת ניתן להרשיע אדם בעבירה חמורה כל כך רק על סמך עדות אחת, שבפועל לא אמרה אמת בדברים רבים". למרות זאת, לדבריו, "קשה לומר שהופתעתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully