וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דברי עבדאללה: שגרירות ירדן בסוריה הותקפה

שגריר ירדן בדמשק הודיע כי אחרי שמלך ירדן קרא לנשיא אסד לפרוש, פרצו 120 מפגינים זועמים לשגרירות, והסירו ממנה את הדגל. צפו: ויכוח על אסד בטלוויזיה הלבנונית הידרדר למכות

תגובה זועמת בסוריה לדברי המלך עבדאללה: שגריר ירדן בדמשק, עומר אל-עמאד, הודיע הבוקר (שלישי) כי כ-120 מפגינים סורים, שזעמו על כך שמלך ירדן עבדאללה קרא אתמול לנשיא סוריה בשאר אסד להתפטר, הצליחו לפרוץ לתוך מתחם השגרירות בדמשק. שניים מהם, לדבריו, הצליחו לטפס על הבניין ולהוריד ממנו את דגל ירדן.

עוד הוסיף השגריר כי "כוחות הביטחון הסורים לא פעלו בשום דרך כדי למנוע מהאנשים האלה להיכנס לשגרירות, אף שלפי ההסכמים הבינלאומיים, האחריות להגן על שגרירויות ונציגויות דיפלומטיות נתונה בידי המדינה המארחת". הוא הכחיש דיווחים לפיהם המפגינים נשאו דגלי חיזבאללה.

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות:
70 הרוגים ביום בסוריה, מדינות ערב ישלחו משקיפים
הלחץ על סוריה גובר: עבדאללה קרא לאסד לפרוש
הפגנה במג’דל שמס: ”השעיית סוריה - משגה חמור”
הליגה הערבית החרימה - שגרירות סעודיה הותקפה

בראיון ל-BBC שהכעיס את הסורים, אמר אתמול המלך עבדאללה כי "אני מאמין שאם הייתי בנעליו, הייתי מתפטר. הייתי פורש, ומוודא שמי שיחליף אותי ניחן ביכולת לשנות את מצב הסטטוס-קוו הנוכחי. אם היה לאסד איזשהו עניין בארצו, הוא היה מתפטר". עבדאללה כבר מתח בחודשים האחרונים ביקורת על שלטונו של אסד, אך עד כה לא קרא לו באופן מפורש להתפטר - והוא המנהיג הראשון בעולם הערבי שעושה כן באופן גלוי.

אתמול היה יום דמים אלים במיוחד בסוריה, בו נהרגו לפחות 70 בני אדם בעימותים ברחבי המדינה. בין היתר נהרגו לפחות 40 אזרחים בחילופי אש בין כוחות הביטחון למתנגדי הנשיא אסד בעיר חירבת רזלה, הסמוכה לגבול ירדן. פעילים מקומיים דיווחו כי מדובר בהתנגדות החמושה הראשונה מסוגה באזור. לדברי הפעילים, כוחות הביטחון, מגובים בשריונית, ירו למוות ב-20 בני אדם, בהם עריקים מהצבא ואזרחים. הם הוסיפו כי מספר דומה של חיילים נהרגו בתקרית.

מכות בטלוויזיה הלבנונית בגלל אסד

בתוך כך, המחלוקת המחריפה בעולם הערבי סביב היחס הראוי לסוריה קיבלה אתמול ביטוי מוקצן בתוכנית אולפן בטלוויזיה הלבנונית, שם גלש הוויכוח למכות של ממש.

האקשן מתחיל בדקה 0:35

באולפן של רשת MTV התארחו אמש שני פוליטיקאים לבנונים - פייסל שקור ממפלגת הבעת' המזוהה עם אסד, ומוסטפא עלוש מהאופוזיציה - שהתווכחו בלהט. "אתה לא מקשיב", קרא שקור בזעם. "תקשיב למה שאסד אומר". עלוש השיב: "שמעתי אותו, אני לא מאמין לו". על כך הגיב שקור בזעם הולך וגובר: "מי אתה שלא תאמין לו?!".

בשלב זה החלו השניים להטיח עלבונות וקללות זה בזה, בעוד המגיש מנסה להרגיעם, אך לבסוף משליך שקור כוס מים מעל ראשו של המנחה. השניים התרוממו מכסאותיהם, ניירות עפו, עלוש הניף כסא באוויר - ובשלב זה נכנס אחד מעובדי האולפן ל"זירה", והתוכנית יצאה להפסקת פרסומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully