וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה במג'דל שמס: "השעיית סוריה - משגה חמור"

קובי דוד

13.11.2011 / 16:40

תושבים רבים מהכפר הדרוזי השוכן בסמוך לגבול הסוריה יצאו לרחובות להביע את מחאתם על החלטת הליגה הערבית להשעות את דמשק מחברות בארגון. "ההחלטה - תוספת שמן למדורה בסוריה"

עשרות מתושבי הכפר מג'דל שמס קיימו היום (ראשון) הפגנה במחאה על החלטת הליגה הערבית להשעות את חברותה של סוריה בארגון. ההפגנה תערך בכיכר "סולטן", הכיכר המרכזית של הכפר הדרוזי שברמת הגולן.

ההחלטה עוררה את זעמם של תושבי מג'דל שמס, שחלקם אף תומכים במשטרו של אסד. הם קוראים לליגה הערבית לחזור בה מהחלטתה, כך סיפר תושב הכפר פרחן עלאן לוואלה! חדשות: "זה פוגע בזכות הלגיטימית של כל תשובי סוריה לקבל יחס שווה וערכי בין שאר מדינות ערב. ברגע שיופסקו שיתופי הפעולה הרבים עם מדינות ערב, סוריה תדחק הצדה וכך זכויותיה ייפגעו".

"אנחנו חושבים שהליגה הערבית עשתה טעות חמורה", אמר תושב הכפר חסן נעלה. "מדובר באקט שיימדר את סוריה משאר מדינות ערב וכך יפגע בשיתופי הפעולה שנבנו במשך שנים רבות". בתשובה לשאלת תמיכתם בנשיאה של סוריה, בשאר אסד, ציינו תושבי הכפר כי "אנחנו מודעים לגל הטרור שמתחולל שם. במקום ליצור סדר בכל הכאוס הזה, הליגה הערבית מוסיפה עוד שמן למדורה שגם ככה בוערת כבר תקופה ארוכה".

עוד באותו נושא:
הליגה הערבית החרימה - שגרירות ערב הסעודית הותקפה
פרשנות: החלטת הליגה הערבית מקרבת התערבות בסוריה
הליגה הערבית השעתה את חברות סוריה בארגון

"השלטון הנוכחי הכתים את המדינה"

לצד תושבי הכפר שמביעים תמיכה במשטרו של אסד, ניתן למצוא גם פעילים מרכזיים, שיוצאים כנגד השלטון בדמשק. "אנחנו מביעים תמיכה בסוריה ותושביה ולא בשלטון של אסד, שמחלל כל מקום קדוש וחלקה שנשארה", סיפר תושב הכפר. "אסור לנו לתת יד לשלטון שמפקיר ופוגע באזרחי המדינה. היום אנחנו לא נתמוך באסד, אלא במדינת סוריה ותושביה. השלטון הנוכחי הכתים את המדינה לעוד המון שנים ואם הוא ימשיך גורלה לא יהיה ידוע".

הליגה הערבית השעתה אתמול את חברותה של סוריה בארגון, וקראה לצבא הסורי לחדול מידית מהרג אזרחים, כך אמר ראש ממשלת קטאר, חמד בן ג'אסם אל ת'אני. עוד נאמר כי בכוונת הליגה להטיל "סנקציות כלכליות ופוליטיות" על סוריה וכי היא קוראת למדינות החברות בארגון להחזיר מסוריה את שגריריהן. השעיית סוריה מהארגון תיכנס לתוקפה ב-16 בנובמבר.

סוריה הצטרפה לארגון הליגה הערבית בשנת 1945 ביחד עם עוד שבע מדינות ערביות אחרות, בהן: מצרים, עירק וערב הסעודית. היוזמה הוקמה במטרה ליצור שיתופי פעולה אזוריים וקשרי ידידות בין המדינות הערביות, על מנת שיוכלו להבטיח את קיומן העתידי במישור הפוליטי, החברתי וכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully