וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית החרימה - שגרירות סעודיה הותקפה

בעקבות השעיית סוריה מהליגה הערבית, התקיף המון זועם את שגרירות ערב הסעודית במדינה ואת הקונסוליות של צרפת וטורקיה. נשיא ארה"ב התייחס להחלטה ואמר כי מדובר "בהחלטה אמיצה"

המון חמוש באלות וסכינים, התומך במשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, תקף אמש (שבת) את שגרירות ערב הסעודית בדמשק ואת הקונסוליות של צרפת וטורקיה בעיר לטקיה. זאת בעקבות השעייתה של סוריה מהליגה הערבית מאחר שלא עמדה בהסכם עליו חתמה, לפיו כוחות המשטר יוצאו ממרכזי הערים והאלימות נגד המפגינים תיפסק.

"אנו נקריב את דמנו ונשמתנו עבורך אסד", צעקו מאות גברים אשר הגיעו למתחם שגרירות ערב הסעודית על מנת להביע תמיכה בנשיאם, לדברי תושבי האזור. בהמשך, תקפו תומכי אסד את המאבטח שעמד בחזית השגרירות ולאחר מכן פרצו לתוכה. יצוין כי שגרירות ערב הסעודית ממוקמת סמוך למשרדי נשיא סוריה בבירה דמשק ועל כן מדובר באזור מאובטח מאוד.

אסד חגג את חג הקורבן - ההרג בחומס נמשך. רויטרס
ההמון הצליח לפרוץ לשגרירות ערב הסעודית על אף האבטחה המרובה באזור/רויטרס

שגריר ערב הסעודית בדמשק הוחזר למדינתו כבר באוגוסט האחרון. זאת בעקבות התבטאויותיו של המלך עבדאללה אשר דרש מנשיא סוריה לסיים את המשבר במדינה.

דיפלומט בכיר בסוריה אישר את אירועי התקיפה, אשר התרחשו מספר שעות לאחר הודעת הליגה הערבית כי היא משעה את חברותה של סוריה מהליגה בעקבות הימשכותו של המשבר במדינה הגובה קורבנות רבים. "הם עשו לא מעט נזק לשגרירות ערב הסעודית", סיפר הדיפלומט הבכיר והוסיף כי "עדיין אין לנו פרטים מלאים על מה שאירע בלטקיה, אבל נראה כי התקיפות שאירעו בה היו דיי קשות".

בתוך כך, הביע אמש נשיא ארצות הברית ברק אובמה תמיכה בהחלטת הליגה הערבית להשעות את חברות סוריה בארגון, לאחר שלא עמדה בהסכם עליו חתמה, לפיו כוחות המשטר יוצאו ממרכזי הערים והאלימות נגד המפגינים תיפסק. "אני מריע להחלטות החשובות של הליגה הערבית", אמר אובמה בהוואי.

"לאחר שמשטר אסד התעלם בבוטות ממחויבויותיו, הליגה הערבית הפגינה מנהיגות במאמציה לסיים את המשבר ולסמן את אחריותו של השלטון הסורי בו. הצעדים המשמעותיים הללו חושפים את הבידוד הגובר של המשטר שהפר באופן נשנה זכויות אדם ודיכא הפגנות שלוות", הוסיף אובמה, שצוטט בסוכנות הידיעות הצרפתית.

עוד בנושא
הליגה הערבית השעתה את חברות סוריה בארגון
סוריה: "היום העקוב מדם ביותר" בבירה דמשק

הליגה הערבית השעתה את חברותה של סוריה בארגון, וקראה לצבא הסורי לחדול מיידית מהרג אזרחים, כך אמר היום (שבת) ראש ממשלת קטאר, חמד בן ג'אסם אל ת'אני. עוד נאמר כי בכוונת הליגה להטיל "סנקציות כלכליות ופוליטיות" על סוריה וכי היא קוראת למדינות החברות בארגון להחזיר מסוריה את שגריריהן. השעיית סוריה מהארגון תיכנס לתוקפה החל מה-16 בנובמבר.

"נמתחה עלינו ביקורת על כך שלקח לנו זמן רב לעשות את זה, אך זה היה בגלל שבאמת דאגנו לסוריה", אמר לכתבים ראש הממשלה הקטארי, והוסיף כי "היינו זקוקים לרוב בשביל לאשר את ההחלטות האלה". כמו כן, הוא קרא לכל מפלגות האופוזיציה בסוריה לפגוש את ראשי הליגה הערבית, בכדי להסכים על מתווה פעולה משותף. קטאר עמדה בראש המדינות הערביות שהתייצבו לימין המפגינים בסוריה במהפכות האביב הערבי בכלל. המדינה סגרה את השגרירות שלה בדמשק כבר ביולי, וכמו כן הגישה סיוע למורדים בלוב במאבקם נגד הרודן מועמר קדאפי.

נציג סוריה לארגון, יוסף אחמד, הגיב לדברים בראיון לטלוויזיה הסורית באומרו כי הדבר מנוגד לאמנת הליגה, וכי ההחלטה "משרתת אג'נדה אמריקאית ומערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully