וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70 הרוגים ביום בסוריה, מדינות ערב ישלחו משקיפים

פעילים מקומיים דיווחו כי לפחות 40 בני אדם, בהם אזרחים וחיילים, נהרגו בחילופי אש בעיר הסמוכה לגבול הירדני. דיווח נוסף: הליגה הערבית מתכננת לשגר משלחת של 500 משקיפים למדינה

נמשכת שפיכות הדמים בסוריה: לפחות 70 הני אדם נהרגו אתמול(שני), בהם לפחות 40 אזרחים שנורו למוות בחילופי אש בין כוחות הביטחון למתנגדי הנשיא, בשאר אסד, בעיר חירבת רזלה הסמוכה לגבול עם ירדן. פעילים מקומיים דיווחו כי מדובר בהתנגדות החמושה הראשונה מסוגה באזור. לדברי הפעילים, כוחות הביטחון, מגובים בשריונית, ירו למוות ב-20 בני אדם, בהם עריקים מהצבא ואזרחים. הם הוסיפו כי מספר דומה של חיילים נהרגו בתקרית.

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות:
הלחץ על סוריה גובר: עבדאללה קרא לאסד לפרוש
הפגנה במג’דל שמס: ”השעיית סוריה - משגה חמור”
הליגה הערבית החרימה - שגרירות סעודיה הותקפה

הבית הלבן שב ואמר אמש כי הנשיא אסד מבודד את עצמו יותר ויותר וכי עליו לפנות את מקומו. "ברור שמשטרו של אסד ממשיך להיות מבודד ושהלחץ הפוליטי סביבם ממשיך להיבנות", אמר דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט.

במקביל לאירועים, ממשיכות חברות הליגה הערבית במאמצים להביא את האלימות לסוף. לאחר שבסוף השבוע הוחלט בארגון להשעות את חברותה של סוריה, אמש דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית כי חברות הארגון מתכוונות לשלוח למדינה משלחת בת 500 משקיפים. ההחלטה על שיגור המשלחת, בה פעילים לזכויות אדם, כלי תקשורת ומשקיפים צבאיים, התקבלה לאחר דיון שהתקיים במטה הארגון בקהיר אודות האמצעים להגנה על האזרחים הסורים.

בתוך כך, קרא אתמול עבדאללה מלך ירדן לנשיא בשאר אסד לפרוש מתפקידו, לראשונה באופן מפורש. "אני מאמין שאם הייתי בנעליו, הייתי מתפטר", אמר עבדאללה בראיון ל-BBC, "הייתי פורש, ומוודא שמי שיחליף אותי ניחן ביכולת לשנות את מצב הסטטוס-קוו הנוכחי. אם היה לאסד איזשהו עניין בארצו, הוא היה מתפטר". עבדאללה כבר מתח בחודשים האחרונים ביקורת על שלטונו של אסד, אך עד כה לא קרא לו באופן מפורש להתפטר.

החרפה יוצאת דופן נרשמה גם ביחסי סוריה עם השכנה מצפון, טורקיה, שבעקבות התקפת שגרירותה בדמשק והקונסוליות שלה בערים חלב ולאטקייה בשבת, בידי המון משולהב של תומכי הנשיא בשאר אסד, הודיעה ביום ראשון כי היא מפנה סגל דיפלומטי לא נחוץ ובני משפחה של דיפלומטים מהמדינה, ואף הוציאה אזהרת מסע לאזרחיה הקוראת להם להימנע מביקור בסוריה. במהלך האירועים האלימים הותקפו גם שגרירות ערב הסעודית והקונסוליה של צרפת.

(עדכון ראשון: 22:15, 14.11.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully