וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: נגיב ב"אגרוף ברזל" לכל מתקפה ציונית

10.11.2011 / 12:33

בהתייחסות ראשונה לדו"ח סבא"א ולדיווחים על תקיפה, הזהיר מנהיג אירן כי כל איום מצד "המשטר הציוני ואמריקה" ייענה בעוצמה. עמדת סין נותרה עמומה: "סנקציות לא יפתרו הבעיה מהיסוד"

באירן ממשיכים להגיב בתקיפות לדו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שהוגש השבוע ומצא כי אירן חותרת להשגת נשק גרעיני, כמו גם לאפשרות שמתקני הגרעין שלה יותקפו צבאית, שנדונה באחרונה בהרחבה בתקשורת. היום (חמישי) התייחס לדברים לראשונה המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי - שאיים להגיב ב"אגרוף ברזל" על כל ניסיון לתקוף את אירן.

"האויבים שלנו", אמר חמינאי, על פי דיווח הטלוויזיה הממלכתית באירן, "ובייחוד המשטר הציוני, אמריקה ובעלות בריתה, צריכים לדעת שכל סוג של איום כלפינו ייתקל בתגובה של האומה האירנית, של משמרות המהפכה ושל הצבא, במכות חזקות ובאגרוף ברזל".

הגרעין האירני - כותרות אחרונות בוואלה!:
צהובון בריטי: ישראל עשויה לתקוף באירן בדצמבר
ארה"ב: נגדיל את הלחץ על אירן "במגוון דרכים"
בכיר ביטחוני: "לא חייבים לפעול צבאית נגד אירן"
אחמדינג'ד: "לא נבטל ולו קמצוץ מתוכנית הגרעין"
רוסיה: שוללים סנקציות נוספות על אירן מכל וכל
ישראל מגיבה לדו"ח סבא"א: "לעצור מרוץ הגרעין האירני"

צילום לוויין של מתקן הגרעין התת-קרקעי "פרודו" שהתגלה ליד העיר קום באירן. רויטרס
צילום לויין של המתקן הגרעיני סמוך לעיר קום באירן/רויטרס

מוקדם יותר הבוקר מסרה סין לראשונה התייחסות מפורשת לשאלת הטלת סנקציות על אירן, בעקבות דו"ח סבא"א). בתדרוך יומי לכתבים בבייג'ינג, אמר דובר משרד החוץ הסיני, הונג לאי, כי סנקציות לא "יפתרו מהיסוד" את סוגיית הגרעין האירני. עם זאת, הוא לא הביע התנגדות עקרונית להטלת סנקציות. בייג'ינג כבר השתמשה במינוחים דומים בעבר, ולבסוף תמכה בהחלטות קודמות של מועצת הביטחון להטיל סנקציות על אירן. בדבריו היום הזהיר הונג מפני טלטלה במזרח התיכון במקרה שמתקני הגרעין האירניים יותקפו. אתמול כבר הבהירה רוסיה - שכמו סין, היא מחזיקה בזכות וטו במועצת הביטחון - כי תתנגד לכל הטלת סנקציות על אירן.

המדען הרוסי דנילנקו: אני לא "אבי הגרעין האירני"

לאחר שצרפת, בריטניה וגרמניה קראו ביממה האחרונה בגלוי להטלת סנקציות על אירן, גם בארצות הברית התייחסו אמש לראשונה לנושא. סגן דוברת מחלקת המדינה, מארק טונר, אמר כי מהדו"ח עולים "חשדות חמורים והאשמות חמורות". אירן חייבת, לדבריו, "לכל הפחות" לגלות שקיפות כלפי סבא"א. בשיחה עם כתבים בוושינגטון, אמר טונר שהממשל האמריקני צפוי "להתייעץ עם בני ברית ושותפים", כדי לבחון דרכים להגדיל את הלחץ על אירן, והבהיר כי נבחנות "מגוון אפשרויות" בנושא. כשנשאל אם הכוונה להטלת סנקציות, השיב כי ארה"ב "לא פוסלת כל אפשרות".

בתוך כך, הכחיש היום וייצ'יסלב דנילנקו, מדען גרעין רוסי, את הדיווחים שפורסמו בשבוע האחרון בתקשורת המערבית, לפיהם סייע לאירן בפיתוח תוכנית הגרעין שלה. בדו"ח סבא"א נכתב כי ישנן אינדיקציות רבות לכך שמדען זר סייע לאירנים לפתח מערכת הפעלה לפצצה גרעינית, ולטענת ה"וושינגטון פוסט", שציטט בנושא גורמי מודיעין, אותו מדען הוא דנילנקו. העיתון הרוסי "קומרסנט" דיווח היום כי הצליח לאתר את דנילנקו, כיום בן 76, שעבד בתעשיית הגרעין במשך עשרות שנים בעידן הסובייטי. "איני פיזיקאי גרעין ואיני 'אבי הגרעין האירני'", צוטט דנילנקו בעיתון, שהוסיף כי הוא נמנע מכל התייחסות נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully