וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צהובון בריטי: ישראל עשויה לתקוף באירן בדצמבר

אחרי פרסום דו"ח סבא"א, ה"דיילי מייל" מצטט "בכירים בשירות המודיעין הבריטי" לפיהם הקבינט בלונדון מצפה שישראל תצא למבצע צבאי "עוד לפני חג המולד"- וכי ארה"ב תיאלץ לתמוך בה

"ישראל עשויה לצאת למבצע צבאי באירן כבר לפני חג המולד" - כך דיווח לפנות בוקר (חמישי) אתר האינטרנט של הצהובון הבריטי "דיילי מייל", בהתבססו על "בכירים בשירות המודיעין הבריטי". היומון, הידוע בחיבתו לידיעות סנסציוניות, ציטט בדיווח "מקורות רשמיים" בלונדון, אך לא ציין על מה מבוססת הערכה זו.

לפי הדיווח, המקורות אמרו שיש "הבנה" בצמרת הממשלה בבריטניה, לפיה ישראל תנסה לתקוף את מתקני הגרעין באירן כבר בחודש הבא - בבחינת "עדיף מוקדם מאשר מאוחר מדי". כמו כן, צוטט פקיד בכיר במשרד החוץ בלונדון, באומרו כי "לשרים נמסר שעליהם לצפות לפעולה צבאית של ישראל כבר בחג המולד או בתחילת השנה החדשה".

דו"ח סבא"א - היום שאחרי:
בכיר ביטחוני: "לא חייבים לפעול צבאית נגד אירן"
אחמדינג'ד: "לא נבטל ולו קמצוץ מתוכנית הגרעין"
ארה"ב: נגדיל את הלחץ על אירן "במגוון דרכים"

פריסה מסרדיניה, נובמבר 2011. דובר צה"ל
תמונות שהפיץ דובר צה"ל, בהן נראים מטוסי קרב מתאמנים בסיציליה. רמז לאירן או תעמולה פנימית?/דובר צה"ל

מקורות אחרים, ככל הנראה, אמרו לעיתון כי ברק אובמה ייאלץ לתמוך בישראל - כדי לא לאבד את התמיכה היהודית בבחירתו מחדש לנשיאות ארצות הברית בשנה הבאה. עם זאת, המקורות הבהירו כי בריטניה לא תסייע לישראל בצורה ישירה במתקפה, ככל הנראה מכיוון שלונדון אינה רואה במבצע כזה צורך מיידי, ומעדיפה להטיל עיצומים על תכנית הנפט של אירן. לדברי המקורות, "כמובן שאנחנו לא רוצים שאירן תפתח פצצה - אבל האם אנחנו חושבים שהם (האירנים) ישתמשו בה? לא". עוד אמרו המקורות כי "הדאגה הגדולה-יותר היא שיהיה זה בלתי אפשרי לעצור את טורקיה וערב הסעודית מלפתח נשק משלהן".

ישראל הגיבה לדו"ח, אך לא התייחסה לשמועות

ישראל הגיבה אמש לראשונה באופן רשמי לדו"ח סבא"א על תכנית הגרעין האירנית. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הדו"ח "מאשש את טענת הקהילייה הבינלאומית וישראל כי אירן מפתחת נשק גרעיני. משמעות הדו"ח היא כי על הקהילייה הבינלאומית לעצור את המרוץ האירני לנשק גרעיני שמסכן את שלום העולם והאזור". לא הייתה בהודעה התייחסות לפרסומים, רבים מהם בבריטניה, לפיהם ישראל אכן שוקלת מבצע צבאי באירן. כמה פרשנים העריכו כי אין ממש בפרסומים הרבים בנושא בשבועות האחרונים, וכי הדיווחים לפיהם ישראל מתכוננת למבצע צבאי לא נועדו אלא להפעיל לחץ בינלאומי בנושא לקראת פרסום הדו"ח במטרה להחמיר את ניסוחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully