וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: מצוד אחר מחבלים איסלמים שרצחו 150 איש

הארגון האיסלמי "בוקו חראם", המקושר לטליבן, קיבל אחריות על מסע ההרג שכלל שורת פיגועי ירי ומטען בצפון המדינה השסועה בין מוסלמים לנוצרים. התושבים חסרי אונים: "איפה הממשלה?"

בניגריה מתקשים להתאושש מסוף השבוע העקוב מדם, במהלכו נרצחו עשרות בני אדם במתקפת טרור של ארגון איסלמי. כוחות הביטחון של המדינה הודיעו היום (ראשון) כי הם מנהלים מצוד אחר המחבלים האחראים לשורת פיגועי הירי והמטען ביום שישי במדינות בורנו ויובה, עליו קיבל אחריות הארגון האיסלמי "בוקו חראם". זהו שיא חדש באלימות במדינה האפריקאית הענקית (כ-170 מיליון תושבים, השביעית בעולם), השסועה זה שנים במלחמות דת בין שתי הקבוצות הדתיות הגדולות במדינה - נוצרים ומוסלמים.

מידע סותר פורסם לגבי מספר ההרוגים באירוע. המניין הממשלתי הרשמי עומד על 53, בעוד ארגוני סיוע מקומיים מסרו לרויטרס כי מנו 65 הרוגים, מהם 63 באירוע המרכזי בעיר דמטורו, שם התפוצצה מכונית תופת מחוץ לבניין בין שלוש קומות בו שכנו משרדים של הצבא. עם זאת, גורם אחר בסוכנויות הסיוע המקומיות אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי המצב גרוע בהרבה. "הייתי מעורב בפינוי הגופות לחדר המתים", אמר הגורם, "ואני בעצמי ספרתי 150 גופות". לפי העדויות, התקפות נוספות פגעו גם בתחנות משטרה, בכנסיות ובמסגדים באזור, וגופות הרוגים נותרו מוטלות ברחובות שעות ארוכות.

עוד מניגריה:
אוגוסט: 18 הרוגים בפיגוע תופת בבניין האו"ם
טרור בניגריה: נשדדו, הושכבו על הכביש - ונדרסו למוות
אפריל, בעקבות הבחירות: מהומות והרוגים רבים בצפון
לפני שנה: נשיא ניגריה מת, גודלאק ג'ונתן החליפו

תמונות ששידרה הטלוויזיה הממלכתית של ניגריה מאזור דמטורה, בעקבות התקפות טרור של מיליציה איסלמית בה נהרגו עשרות, 6 בנובמבר 2011. Nigerian Television Authority, AP
אחד המבנים שנפגעו ממכונית התופת בעיר דמטורו, מתוך שידורי הטלוויזיה הניגרית/AP, Nigerian Television Authority

בשיחה עם מערכת העיתון המקומי "דיילי טראסט", קיבל דובר מטעם "בוקו חראם" אחריות על ההתקפות, והזהיר כי התקפות נוספות צפויות בקרוב. "בוקו חראם" (פירוש המילים בשפה המקומית הוא "החינוך המערבי הוא חוטא") הוא ארגון איסלמי הפעיל החל משנת 2003 במדינות הצפוניות בניגריה, וקשור באופן רופף לארגון הטליבן באפגניסטן. הארגון תובע את החלת החוק האיסלמי, שריעה, בכל רחבי המדינה, וגורס כי כל מי שמנתגד לכך, בין הם הוא נוצרי או מוסלמי, הוא כופר. בשנתיים האחרונות עמד הארגון מאחורי הריגתם של מאות בני אדם בפיגועים שרבים מהם כוונו נגד כנסיות ותחנות משטרה. הארגון השתכלל מאוד בשנים האחרונות ביכולותיו, והצליח בשנה האחרונה, בין היתר, להוציא לפועל גם שני פיגועים בעיר הבירה אבוג'ה, בהם אחד באוגוסט האחרון בבניין האו"ם.

גם האפיפיור עוקב בדאגה

באזור העימות, תוהים היום תושבים רבים כיצד ייתכן שארגון הטרור השתלט לחלוטין על הערים, בעוד הממשלה המרכזית ניצבת חסרת אונים. "אני מוסלמי, אבל מה שקורה בניגריה בלתי מתקבל על הדעת", אמר לסוכנות רויטרס עבדולג'פאר בלו, סוחר בשוק בעיר קאנו. "הנשיא גודלאק ג'ונתן וראשי כוחות הביטחון שלו חייבים להשתלט על המצב. נמאס לנו ממעשי הטרור האלו". ג'ונתן עצמו פירסם הודעה בה גינה את "המעשים הנתעבים".

גם ברחבי העולם גינו בתוקף את האירועים. בניו יורק, פרסמה מועצת הביטחון של האו"ם הודעה ה"מגנה בכל תוקף את פיגועי הטרור" וקוראת "לנקוט באמצעים גלובליים ללחום בטרור". ברומא, הקדיש האפיפיור בנדיקטוס ה-16 את דרשת יום ראשון שלו לנעשה בניגריה, וקרא לסיים את האלימות: "אני עוקב בדאגה אחרי ההתפתחויות הטראגיות. אני מתפלל למען נשמות הקורבנות וקורא לסיום האלימות, שלא פותרת את הבעיות אלא רק מסבכת אותן, ויוצרת שנאה וקרעים גם בין בעלי האמונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully