וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: הנשיא מת ממחלה ממושכת בגיל 58

נשיא ניגריה אומרו יאראדואה הלך לעולמו לאחר שסבל ממחלות כליה ולב. הנשיא בפועל גודלאק ג'ונתן הושבע היום באופן רשמי לתפקיד ויכהן כנשיא עד לבחירות בעוד כשנה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

נשיא ניגריה אומרו יאראדורה מת אמש (רביעי) בגיל 58 לאחר שסבל ממחלות כליה ולב. הנשיא בפועל ג'ודלאק ג'ונתן, שכיהן בתפקיד במשך מספר חודשים עקב מחלתו של יאראדואה, הושבע היום לראשות המדינה. לפי החוקה הניגרית, הוא אמור למנות לו סגן, והשניים ינהיגו את המדינה המאוכלסת ביותר באפריקה עד לבחירות באפריל 2011.

בעקבות מותו של יאראדואה, לשכת הנשיא הכריזה על שבוע אבל לאומי. הלווייתו של יאראדואה צפויה להתקיים היום בקאטסינה, מדינת הולדתו. נשיא ארצות הברית ברק אובמה שלח את תנחומיו למשפחתו של יאראדואה, וציין את "ההגינות והיושרה האישית העמוקה" שלו.

יאראדואה נעדר מהחיים הפוליטיים בניגריה מאז נובמבר, כשעזב לקבל טיפול רפואי בערב הסעודית. הוא חזר לניגריה בפברואר, אך נותר חולה מכדי לחזור לשלטון. ג'ונתן הפך לנשיא בפועל בפברואר ומיהר לגבש קבינט של תומכיו.

בשלב זה לא ידוע אם הוא יתמודד בבחירות הקרובות, מכיוון שהוא במקור מדלתת הניגר שבדרום. לפי הסכם לא כתוב שקיים במדינה, השלטון עובר ברוטציה בין הדרום לצפון. הצפון המוסלמי של יאראדוה צפוי לעמוד בראש המדינה במסגרת הכהונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully