וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: 18 הרוגים בפיגוע תופת בבניין האו"ם

26.8.2011 / 20:43

מכונית תופת נכנסה לתוך בניין באו"ם בבירת המדינה, אבוג'ה, התפוצצה והרגה לפחות 18 בני אדם. ארגון איסלם קיצוני קיבל אחריות על הפיגוע. מזכ"ל האו"ם: "מתקפה בזויה ביותר"

18 בני אדם נהרגו בפיצוץ שאירע היום (שישי) בבניין האו"ם בעיר אבוג'ה, בירת ניגריה. הפיצוץ אירע, ככל הנראה, כאשר מכונית תופת נסעה ישירות לתוך הבניין. "המכונית נכנסה ישירות למרתף הבניין והתפוצצה בעודה פוגעת באנשים שעמדו בעמדת הקבלה. כל הבניין, מקומת הקרקע ועד הגג, היה אש ועשן. ראיתי שש גופות נישאות החוצה, אני פשוט לא מאמין", סיפר תושב העיר, ג'יימס ג'ון לסוכנות הידיעות רויטרס. גורם רפואי רשמי מסר כי "ישנם לפחות 18 הרוגים, ויכול להיות שאף יותר".

18 הרוגים בפיגוע בבניין האו"ם בבירת ניגריה אבוג'ה. רויטרס
"מדובר בהסלמה רצינית במצב הביטחוני בניגריה". זירת הפיגוע, הערב/רויטרס

דובר מטעם ארגון האיסלם הקיצוני בניגריה "בוקו הראם" קיבל אחריות על הפיגוע, כך דיווח ה-BBC. זמן קצר לפני קבלת האחריות, מקור ביטחוני בעיר מסר כי החשדות הם כי ההתקפה נעשתה על ידי "בוקו הראם" או על ידי תאי אל-קאעדה במדינה. "מדובר בהסלמה רצינית במצב הביטחוני בניגריה", אמר הגורם.

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, גינה את הפיגוע והודיע כי הוא שולח את סגניתו, אשה-רוז מג'ירו, ואת הממונה על הביטחון באו"ם, גרגורי סטאר, בדחיפות למקום האירוע באבוג'ה, בניין בו עובדים כ-400 אנשי או"ם לפחות. "אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק כמה אנשים נהרגו, אבל כנראה שמדובר במספר משמעותי", אמר באן וכינה את הפיגוע "מתקפה בזויה ביותר".

גם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, גינה את הפיגוע, אותו כינה "מזעזע". אובמה אמר כי "המתקפה על משרתי ציבור ניגרים ובינלאומיים מצביעה על פשיטת רגל אידיאולוגית שהובילה למעשה הנתעב". אובמה הוסיף כי "ארצות הברית תומכת בעבודת האו"ם ובקשר החזק של הארגון עם אזרחי ניגריה, קשר שרק יתחזק עקב המעשה הרצחני".

עוד באותו נושא:
ניגריה: נשדדו, הושכבו על הכביש - ונדרסו למוות
ניגריה: מהומות ו"הרוגים רבים" בצפון המוסלמי
לפני שנה: נשיא ניגריה מת, גודלאק ג'ונתן החליפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully