וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: מהומות ו"הרוגים רבים" בצפון המוסלמי

הבחירות השבוע במדינה המאוכלסת באפריקה דווקא הוכתרו על ידי המשקיפים כהוגנות ביותר זה עשרות שנים, אך המוסלמים בכל זאת יצאו לרחובות למחות על נצחונו של גודלאק ג'ונתן הנוצרי

מהומות פרצו היום (שני) בכמה מוקדים בצפון המוסלמי של ניגריה, בעוד ספירת הקולות נשלמת לאחר הבחירות שנערכו לפני יומיים, וממנה עולה כי המנצח הוא הנשיא המכהן, גולדאק ג'ונתן הנוצרי, שזכה בכמעט פי שניים קולות מיריבו העיקרי, מוחמדו בוחארי המוסלמי.

לפי דיווח הצלב האדום הניגרי, במהומות היום נהרגו "אנשים רבים". "יש מהומות קשות בכמה ערים, בהן קאדונה, קסטינה, קאנו, אדמאווה, ניגר וג'יגאווה", דיווח לרויטרס נציג הארגון. "הדיווחים עדיין ראשוניים, ואין לנו אומדן של מספר ההרוגים". לפי הדיווחים, המפגינים מתעמתים עם כוחות המשטרה, שיורים גז מדמיע ואף אש חיה באוויר. מפכ"ל המשטרה התראיין לתקשורת ואמר כי מאחורי המהומות עומדים "גורמים המסרבים להשלים עם תוצאות הבחירות".

כתב BBC דיווח כי מעל העיר קאנו מיתמר עשן שחור בשל הצמיגים הרבים ששורפים המפגינים. לפי דיווח אחד, המפגינים אף העלו באש מבנים של מפלגת השלטון בעיר. מהומות פרצו היום גם בג'וס שבמרכז המדינה - עיר מעורבות המהווה מוקד חיכוך קבוע בין מוסלמים לנוצרים.

המפסיד בבחירות, בוחארי, שבעבר היה שליט צבאי של המדינה (בין 1983 ל-1985), אף הוסיף היום שמן למדורה כשהצהיר היום כי תוצאות הבחירות אינן מקובלות עליו. "התוצאות אינן קבילות, בהתחשב באי הסדרים שהתרחשו", מסר דוברו. "לא נוכל לקבל זאת".

מהומות בעיר קאנו שבצפון ניגריה, בעקבות הבחירות, 18 באפריל 2011. רויטרס
צמיגים בוערים בעיר קאנו, היום/רויטרס

למרות המתח הרב שליווה את מערכת הבחירות, שהתקיימה בתקופה של עימותים בין-דתיים שגבו מאות קורבנות בנפש בחודשים האחרונים, המשקיפים הבינלאומיים דווקא שיבחו את תקינותן. הצוות שפיקח על הבחירות מטעם ארגון איחוד אפריקה אף הודיע אתמול כי מדובר בבחירות ההוגנות ביותר שנערכו זה כמה עשורים במדינה המאוכלסת באפריקה, שמספר תושביה מוערך בכ-155 מיליון. זהו הישג משמעותי למדינה, שרק ב-2007 נערכו בה בחירות שנחשבו למושחתות ביותר באפריקה.

ג'ונתן הוזנק מעמדת סגן הנשיא לתפקיד הנשיא לפני שנה, במקומו של הנשיא שמת, אומארו יאראדווה. הוא חזר והבטיח לערוך בחירות הוגנות, אך למרות שהמשקיפים מאשרים זאת, מתנגדיו עדיין מאשימים אותו בזיוף קולות בקנה מידה נרחב במחוזות הדרום הנוצריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully