וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעלי העוצמה" בעולם: אובמה שב לפסגה, נתניהו 25

נשיא סין, הו, ירד למקום השלישי ברשימה השנתית של "פורבס", אותה הוביל ב-2010, ופוטין זינק למקום השני לקראת שובו לכס נשיא רוסיה. מרקל רביעית, מלך סעודיה שישי, צוקרברג תשיעי

המגזין "פורבס" פרסם הלילה (חמישי) את רשימת "70 האנשים בעלי העוצמה בעולם" השנתית שלו. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שב למקום הראשון, אחרי שנה של היעדרות ממנו. אובמה כבר תפס את המקום הראשון ברשימה עם בחירתו לנשיא ב-2009, איך איבד אותו בשנה שעברה לטובת נשיא סין, הו ז'ינטאו - שהשנה ירד למקום השלישי. את המקום השני תופס ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, שכבר הודיע כי בשנה הקרובה יתמודד שוב על הנשיאות, לאחר היעדרות של קדנציה אחת - ולפי כל ההערכות, הוא צפוי לנצח בקלות (נשיא רוסיה הנוכחי, דמיטרי מדבדב, נמצא רק במקום ה-59).

צפו ברשימה המלאה באתר "פורבס"

הרביעית ברשימה היא האשה הראשונה שמופיעה בה, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. את החמישייה הראשונה חותמת אישיות ראשונה שאינה מנהיג מדיני - בעלי מיקרוסופט, ביל גייטס. עולם ההיי-טק מספק עוד דמות מוכרת לעשירייה הראשונה - מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, שתופס את המקום התשיעי. את העשירייה הראשונה חותם ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, אותו מקדימים גם עבדאללה מלך ערב הסעודית (מקום שישי, כנראה בזכות עתודות הנפט, שסייעו גם לשר הנפט שלו, עלי אל-נעימי, להגיע למקום ה-31), האפיפיור בנדיקטוס ה-16 (מקום שביעי) ונגיד הבנק המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי (שמיני).

שני קלינטונים ברשימה

את ישראל מייצג ברשימה ראש הממשלה בנימין נתניהו, התופס את המקום ה-25 המכובד - אחד מעל המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי (הנשיא אחמדינג'ד לא נכנס לרשימה, כנראה גם נוכח מעמדו המעורער מבית). נתניהו נמצא גם 23 מקומות מעל דמות נוספת, שאינה זוכה בימים אלו לאהדה מרובה בישראל - ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שמסתפק במקום ה-48.

שמות בולטים מבין מנהיגי העולם - נשיאת מפלגת הקונגרס ההודית, סוניה גנדי (11, לפני ראש הממשלה מנמוהן סינג, במקום ה-19); נשיא צרפת ניקולא סרקוזי (13); מזכירת המדינה הילרי קלינטון (16) ובעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון (50); ראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג (17); ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני (21); שליט צפון קוריאה קים ז'ונג-איל (37), מזכ"ל האו"ם באן קי-מון (38); היו"ר החדשה של קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד (39); המנהיג הרוחני של טיבט, הדלאי לאמה (מקום 51, אף שפרש השנה מכל תפקידיו הפוליטיים ונותר מנהיג רוחני בלבד); ויו"ר בית הנבחרים האמריקאי ג'ון ביינר (67).

את העולם הכלכלי-עסקי מייצגים בין היתר גם המיליארדרים וורן באפט (20), קרלוס סלים (23) ורופרט מרדוק (24), כמו גם מייסדי גוגל סרגיי ברין ולארי פייג' (התופסים יחד את המקום ה-30), מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס (40) והמנכ"ל החדש של אפל, טים קוק (58). עורכת ה"ניו יורק טיימס" ג'יל אברמסון (64) היא הנציגה היחידה של עולם התקשורת ברשימה, ואת עולם הספורט מייצגים נשיא התאחדות הכדורגל הבינלאומית פיפ"א, ספ בלאטר (63) ונשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, ז'אק רוג (68).


עוד דירוגים של פורבס
מרקל - האישה החזקה
העשירים - גייטס ובאפט
ומי השחקן הכי "רווחי"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully