וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורבס: מרקל החזקה בעולם, שרי אריסון במקום ה-57

המגזין האמריקאי פרסם את דירוג הנשים החזקות בעולם, ומיקם את המיליארדרית הישראלית מעל ראש ממשלת תאילנד. קלינטון שנייה, דילמה רוסף שלישית, ליידי גאגא במקום ה-11

אשת העסקים והמיליארדרית שרי אריסון, בעלת השליטה העיקרית בקבוצת אריסון, אינה רק אחת הנשים האמידות בעולם, אלא גם החזקות ביותר בו - כך לפי מגזין העסקים הנחשב "פורבס". אריסון דורגה במקום ה-57 ברשימה שפרסם המגזין, לפני ראש ממשלת תאילנד, יינגלוק שינוואטרה, יוצרת סדרת הספרים "הארי פוטר" ג'יי.קיי. רולינג, ומנהלת הכספים של ענקית הפיננסים "מורגן סטנלי" רות' פורת.

שרי אריסון בבית הספר רוגוזין במסגרת יום מעשים טובים מרץ 2010. אורי לנץ
חזקה בישראל, אבל לא רק. אריסון/אורי לנץ

אריסון, שהונה מוערך על ידי המגזין ב-5.1 מיליארד דולרים, עומדת בראש הקבוצה השולטת בין היתר בבנק הפועלים ובקבוצת הנדל"ן שיכון ובינוי. המגזין מזכיר גם את פעילותה הפילנתרופית של אריסון, לרבות אירוע "יום המעשים הטובים" אותו מארגנת קרן משפחת אריסון בשנים האחרונות.

את הרשימה מובילה שלוש מנהיגות: האישה החזקה בעולם, על פי פורבס, היא קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. המגזין ציין כי מרקל היא "המנהיגה הבלתי מעורערת" של האיחוד האירופי, העומדת בראש כלכלה פורחת שהביאה לצמצום באבטלה, ושהשנה נחלצה גם לעזרת חברותיה לאיחוד. עבור מרקל מדובר בזינוק של שלושה מקומות מהשנה הקודמת, וחזרה למקום הראשון, בו זכתה כבר חמש פעמים. שנייה למרקל היא מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, שטיפסה מהמקום החמישי ב-2010, ושלישית ברשימה היא נשיאת ברזיל דילמה רוסף, שהמריאה מהמקום ה-95 בדירוג הקודם.

אנגלה מרקל. רויטרס
"המנהיגה הבלתי מעורערת של אירופה". מרקל/רויטרס

הגברת הראשונה של ארצות הברית, מישל אובמה, צנחה מהדירוג של 2010, אז הוכרזה כאישה החזקה בעולם, אל המקום השמיני ברשימה החדשה. מנכ"לית ענקית המזון "קראפט גודס", איירין רוזנפלד, שדורגה בשנה שעברה במקום השני, מדורגת עשירית בדירוג החדש.

ומי עוד בעשירייה הפותחת? מלבד שלוש המנהיגות וראש מפלגת הקונגרס הלאומי ההודי, סוניה גנדי, שמדורגת במקום השביעי, משובצות בעשירייה נשות עסקים מצליחות. בהן מנכ"לית פפסי אינדרה נואי, המנהלת התפעולית של פייסבוק שריל זנדברג, וגם יו"ר קרן המטבע הבינלאומית - כריסטין לגארד, שנכנסה רק באחרונה לתפקיד.

מישל אובמה בשמלה של אלכסנדר מקווין בארוחת ערב לנשיא סין הו ז'ינטאו. Carolyn Kaster, AP
כבר לא החזקה בעולם. מישל אובמה/AP, Carolyn Kaster

את הרשימה מעטרות גם הזמרת ליידי גאגא, שאוחזת במקום ה-11 בדירוג, אשת התקשורת אופרה ווינפרי, הממוקמת במקום ה-14 (צניחה של 11 מקומות מהדירוג הקודם), הזמרת ביונסה, המדורגת במקום ה-18, והשחקנית אנג'לינה ג'ולי, המדורגת במקום ה-29. המלכה אליזבת', אגב, מדורגת רק במקום ה-49, ארבעה מקומות לפני מלכת ירדן, ראניה.

לקריאה נוספת
ב-2010, העולם היה שייך למישל אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully