וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל וסרקוזי יסכימו על חבילת סיוע שנייה ליוון

21.7.2011 / 11:26

במהלך פיסגת האיחוד האירופי שתיפתח בבריסל יציגו קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי את עמדתם המשותפת לגבי חבילת חילוץ כלכלית נוספת ליוון

קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי הגיעו להסכמה בנוגע לפרטיה של חבילת חילוץ שנייה ליוון, לפני תחילתה של פסגת האיחוד האירופי בבריסל בה ידונו מנהיגי גוש היורו בצעדים לבלימת משבר החובות ביבשת. היורו מתחזק ב-0.3% מול הדולר לרמה של 1.4255 דולר ליורו בעקבות ההכרזה הגרמנית-צרפתית.

לפי גורמים המקורבים למגעים, לדיונים בין מרקל וסרקוזי – שנמשכו 7 שעות - היו שותפים גם נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה ונשיא האיחוד האירופי הרמן ואן רומפוי. בכירים בגוש היורו סירבו לציין האם מרקל וסרקוזי הסכימו עם עמדתו של טרישה, המתנגד לחדלות פירעון של יוון.

מרקל וסרקוזי צפויים להציג את עמדתם המשותפת למנהיגי גוש היורו במהלך הפסגה שתיפתח היום בבריסל. חבילת חילוץ שנייה ליוון תבוא בנוסף לחבילת חילוץ קודמת בסך 110 מיליארד יורו (156 מיליארד דולר) שקיבלה ממשלת יוון לפני שנה ונועדה למנוע מהמדינה לגלוש לחדלות פירעון.

ראש הנציבות האירופית, ז'וזה מנואל ברוסו, הזהיר אתמול את מנהיגי הגוש כי הכלכלה העולמית תיפגע אם מדינות גוש היורו לא יפעלו בהחלטיות כדי למנוע מיוון לפשוט רגל. "אסור לשגות באשליות: המצב חמוד מאוד. הוא דורש תגובה החלטית, אחרת כל מדינות אירופה ומעבר לה יחושו בהשלכות השלילות", אמר ברוסו, שהוסיף כי כל פיתרון בנוגע ליוון חייב לכלול צעדים להבטחת מצבה התקציבי, מעורבות המגזר הפרטי במימון הסיוע, שימוש גמיש יותר במנגנון החילוץ של האיחוד האירופי וצעדים לתיקון מערכת הבנקאות החולה בגוש היורו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully