וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר קרן המטבע: שרת האוצר הצרפתייה לגארד

מדובר בפעם הראשונה בה תעמוד אישה בראשות קרן המטבע הבינלאומית, מאז היווסדה לאחר מלחמת העולם השנייה. היא תחליף את דומיניק שטראוס-קאהן, המואשם באונס חדרנית במלון בניו יורק

שרת האוצר של צרפת, כריסטין לגארד, נבחרה לתפקיד ראש קרן המטבע הבינלאומית במקומו של היו"ר היוצא, דומיניק שטראוס-קאהן, המואשם באונס חדרנית בבית מלון בניו יורק, כך פורסם הערב (שלישי) בתקשורת העולמית. בחירתה של לגארד לתפקיד נסללה לאחר שארצות הברית הביעה תמיכתה במינוי, שעות לפני כינוס הוועד המנהל של הקרן בוושינגטון.

"ניסיונה הרחב וכישרונה יוצא הדופן של לגארד ישרת את הקרן בשעה קריטית זו לכלכלה העולמית", אמר שר האוצר האמריקאי, טים גייטנר, "אנחנו מעודדים מהתמיכה הרחבה בוועד המנהל לה זוכה לגארד, גם בקרב המדינות המתפתחות". לגארד זכתה לתמיכת מרבית ממדינות אירופה כבר כשהגישה את מועמדותה בחודש שעבר.

עוד על קרן המטבע הבינלאומית:
שני המועמדים הסופיים לקרן המטבע: לגארד וקרסטנס
פישר: ”לתפקיד יו”ר קרן המטבע דרוש כלכלן”
פישר קורא לקרן המטבע לשקול את פסילת מינויו

האישה הראשונה שתעמוד בראשות קרן המטבע

"אני מודעת לחלוטין לאירועים האחרונים שהותירו פצעים פתוחים", אמרה לגארד בהצהרה שהעניקה לקרן המטבע. היא התייחסה לפרישתו של סגן יו"ר הקרן ומי שכיהן בשבועות האחרונים כיו"ר בפועל ואמרה כי "אני יודעת שעזיבתו של ג'ון ליפסקי תופסת אותנו בזמן הגרוע ביותר, ונשאר חלל עמוק". לדבריה, "על היו"ר הנכנס להשתמש בכאב כדי להוכיח לעולם שהארגון הנהדר הזה, ואינו מונהג רק במונחים של מומחיות, אלא גם מתוך ערכים של יושר ומוסר עבודה".

גם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הגיש את מועמדותו לתפקיד, אולם בשל העובדה שלא עמד במספר קריטריונים שהציגה הקרן, ביניהם גילו המתקדם, מועמדותו נפסלה. למרות שבתחילה נשמעו קולות שקראו למנות לתפקיד דמות שאיננה אירופית, סין ורוסיה הביעו לבסוף את תמיכתן במינוי לגארד. לתמיכת שתי המעצמות ולתמיכה האמריקאית הצטרפו מדינות כמו אינדונזיה ומצרים.

מדינות נוספות נלחמו כדי להעמיד נציג משלהן בראשות קרן המטבע, שמאז הקמתה בסוף מלחמת העולם השנייה הובלה בידי נציג אירופאי. עם זאת, כבר מתחילת התחרות נתפסה מועמדותה של לגארד כמועדפת. לגארד בת ה-55, שנכנסה לפוליטיקה בצרפת בשנת 2005, תהיה האישה הראשונה שתעמוד בראשות הקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully