וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר קורא לקרן המטבע לשקול את פסילת מינויו

בראיון ל"פיננשל טיימס" התייחס פישר גם לשמועות לפיהן יתמודד על תפקיד נשיא הבנק העולמי ואמר כי הוא "מרוצה מאוד" מתפקידו הנוכחי. הוא הוסיף כי למשבר החוב באירופה "יהיו השלכות חמורות לכל הכלכלות החזקות בעולם"

"על קרן המטבע הבינלאומית וכן על הבנק העולמי לשקול מחדש את הקריטריונים הטכניים והלא רלוונטים לפיהם נבחרים מועמדים", כך אמר בסוף השבוע נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בראיון ל-"פיננשל טיימס", בהתייחס לפסילת מועמדותו לתפקיד יו"ר קרן המטבע העולמית.

כזכור, פישר נבחן כמועמד להחליף את יו"ר הקרן דומיניק שטראוס קאהן, שהואשם באונס, אולם מועמדתו נפסלה משום שגילו, 67, חורג מההגבלה של הקרן - שלא מאשרת מועמדים מעל לגיל 65. "הערכתי וקיוויתי שדירקטוריון הקרן לא יהפוך את הגיל שלי לסוגיה, בהתחשב במחויבותם לאתר את המועמד הראוי ביותר לראשות הקרן", אמר פישר בריאיון. "בסופו של דבר התברר שהם דווקא הרגישו בנוח להשתמש בטיעון הזה בכדי לפסול את מועמדותי".

למרות אכזבתו מפסילתו מהמירוץ לראשות קרן המטבע, ציין פישר כי הוא "מרוצה מתפקידו כנגיד בנק ישראל". כשנשאל אם הוא יחליף את נשיא הבנק העולמי, רוברט זואליק, בשנה הבאה, ענה פישר: "אף פעם אל תקבל הצעה שעדיין לא ניתנה לך".

"אתגרים מסובכים"

פישר התייחס בראיון גם למשבר החובות באירופה ואמר כי יו"ר הקרן העתידי יתמודד עם "אתגרים מסובכים" - ועם החוב תופח ביוון, אירלנד ופורטוגל. "ההשלכות של טעויות בנושא זה יהיו חמורות מאוד, לא רק עבור מדינות הפריפריה באירופה, אלא גם עבור הכלכלות החזקות ביותר", ציין פישר.

לדבריו, "קשה מאוד" להעריך האם יוון אכן תצליח להימנע מחדלות פירעון, אולם הזהיר בכל מקרה מהצהרות כי חדלות פירעון שכזו היא בלתי נמנעת. "הבעיה עם הצהרות כאלה היא שהן נעשות כל הזמן. העניין המשמעותי הוא אילו מאמצים המדינה מוכנה לעשות על מנת לצאת מהמשבר".

פישר הדגיש שתי נקודות מרכזיות לגביהן יצטרכו להתייחס קובעי המדיניות הפיננסית באירופה. "הראשונה תהיה מהו הפתרון לטווח הארוך, והשנייה - מהו התזמון המיטבי. נושא העיתוי הוא חשוב. בעיקר עכשיו, כשברור שההחלטות שהתקבלו לגבי יוון לפני שנה בנוגע לחובותיה היו נכונות לתקופה בה התקבלו. עלינו לשאול את עצמנו אם הן נכונות גם ביחס לתקופה הזאת".

תפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית - המרוץ והאכזבה:
מועמדות פישר לתפקיד יו"ר קרן המטבע נפסלה
פישר: ”לתפקיד יו”ר קרן המטבע דרוש כלכלן"
"יו"ר קרן המטבע - הזדמנות שלא תשוב"
פישר הגיש מועמדותו ליו”ר קרן המטבע הבינלאומית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully