וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר הגיש מועמדותו ליו"ר קרן המטבע הבינלאומית

סיכוייו של נגיד בנק ישראל להתמנות לתפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית אינם גבוהים עקב גילו המבוגר. שטייניץ: "התפקיד מתאים לו כמו כפפה ליד"

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הגיש את מועמדותו לתפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כך דווח הערב (שבת) בערוץ 2. רשימת המועמדים הסופית לתפקיד הוגשה הבוקר. תפקיד יו"ר הקרן התפנה לאחר שהיו"ר הנוכחי, דומיניק שטראוס-קהאן הצרפתי הושעה בשל פרשיית המין בה הוא מואשם בארה"ב.

שר האוצר יובל שטייניץ הודיע כי הוא תומך בפישר. "מצד אחד, נשמח לראות את סטנלי פישר ממשיך בתפקידו החשוב כנגיד בנק ישראל – אך מצד שני, אין ספק שעצם מועמדותו לתפקיד היוקרתי מהווה תעודת כבוד למדינת ישראל ולכלכלתה", אמר שטייניץ. "תפקיד יו"ר הקרן מתאים לפישר כמו כפפה ליד – הן מבחינת השכלתו האקדמית והן מבחינת הניסיון העצום שצבר בקרן המטבע, בבנק העולמי, ובשש השנים האחרונות שבהן הפך לנכס של הכלכלה הישראלית כנגיד הבנק המרכזי", הוסיף שטייניץ.

עם זאת נראה כי סיכוייו של פישר לקבל את התפקיד אינם גבוהים, מכיוון שעל פי הנוהג, ממלא את התפקיד אזרח אירופי. בנוסף, גילו של פישר, 67, גבוה בשנתיים מהגיל המותר להתמודדות ללא אישור מיוחד. כמו כן עלה החשש שאזרחותו הישראלית של פישר תפעל כנגדו, אך פישר מאמין שהוא יוכל לבלום התנגדות למינויו בשל אזרחותו הישראלית, משום שהוא נחשב מקורב גם להנהגת הרשות הפלסטינית, בהם גם ראש הממשלה סלאם פיאד. פישר סייע לפיאד להתקדם כאשר עבד עבור קרן המטבע.

בכל מקרה, לארה"ב, המחזיקה ב-17% מהקולות, יש השפעה ניכרת על זהות היו"ר הבא. סביר להניח שתתמוך במועמדותה של שרת האוצר של צרפת כריסטין לגארד אך עדיין אין לכך אישור רשמי. גם לפישר יש מספר לא מבוטל של בעלי ברית בממשלו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בהם שר האוצר טימותי גייטנר שעשוי לתמוך בו, לאחר שהשניים עבדו בצוותא במהלך המשבר הכלכלי שפקד את אסיה בין השנים 1997-1998. בעבר הביעה ארה"ב התנגדות לבחירת פישר לתפקיד. הקרן צפויה להודיע על בחירתה עד סוף החודש.

עוד על המירוץ לראשות קרן המטבע:

פישר שוקל להתמודד על תפקיד יו"ר קרן המטבע
מרקל: "מעדיפה שאירופאי יחליף את שטראוס-קאהן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully