וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה החדש בלוב: מהנדס חשמל אלמוני

עבד א-רחים אל-קייב, פרופסור באוניברסיטת טריפולי, הוא ראש הממשלה הזמני החדש של לוב. אל-קייב זכה ל-26 קולות תוך 51 ויחליף את מחמוד ג'יבריל שהתפטר. "זו לוב חדשה", אמר אמש

המועצה הלאומית הזמנית בלוב בחרה אמש (שני) את עבד א-רחים אל-קייב לתפקיד ראש הממשלה הזמני החדש במקומו של מחמוד ג'יבריל שהתפטר לפני כשבוע וחצי מתפקידו. אל-קייב, פרופ' להנדסת חשמל באוניברסיטת טריפולי ואיש עסקים, זכה ל-26 קולות מתוך 51 חברי המועצה המצביעים וירכיב ממשלה חדשה בימים הקרובים. הממשלה החדשה צפויה להוביל את לוב בחודשים הקרובים ולסלול את הדרך לבחירות כלליות. אל-קייב חי מרבית מחייו מחוץ ללוב, למד בארצות הברית ולאחר מכן כיהן בתפקידים שונים באקדמיה בקטאר ובאיחוד האמירויות הערביות.

"זו לוב חדשה", ראש הממשלה החדש לאחר בחירתו לתפקיד. "42 שנים אנשים מסביב לעולם התמודדו עם הדיקטטור האלים", אמר אל-קייב על תקופת שלטונו של מועמר קדאפי, "אנו מצפים מהעולם לגלות הבנה לאינטרסים הלאומיים שלנו ולכבד אותם".

עוד באותו נושא:
לוב במסר מרגיע לעולם: "אנחנו מוסלמים מתונים"
לוב הכריזה על קץ 42 שנות שלטון מועמר קדאפי
ראש ממשלת המעבר בלוב: איתרנו נשק גרעיני במדינה

עבד א-רחים אל-קייב נבחר לתפקיד ראש הממשלה הזמני החדש של לוב. רויטרס
"אנו מצפים מהעולם לגלות הבנה לאינטרסים הלאומיים שלנו ולכבד אותם". עבד א-רחים אל-קייב, ראש הממשלה הנבחר במסיבת עיתונאים לאחר היבחרו, אמש/רויטרס

לפני כשבוע הכריזה לוב באופן רשמי על סיום 42 שנות שלטונו של מועמר קדאפי. ראש "המועצה הלאומית" של המורדים, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, המנהיג כיום את המדינה בפועל, אמר כי חוקתה החדשה של המדינה תתבסס על השריעה המוסלמית - ועורר באופן מיידי דאגה רבה בעולם המערבי, וחששות כי פניה של לוב לכיוון איסלמי קיצוני.

הדאגות הללו כנראה לא נעלמו מעיניו של אל-ג'ליל, ויום לאחר מכן ביקש למתן את התבטאויותיו ואמר במסיבת עיתונאים בבנגזי: "אני רוצה להבהיר לקהילה הבינלאומית, כי אנחנו הלובים מוסלמים מתונים". עבד אל-ג'ליל הוסיף כי ממשלת מעבר חדשה ללוב צפויה לקום בשבועות הקרובים. ראש ממשלת המעבר שהקימו המורדים בלוב, מחמוד ג'יבריל, הודיע לפני כשבוע וחצי כי הוא מתפטר מתפקידו, מהלך אותו תכנן מראש, והתעתד לבצע ברגע שממשלתו תשלים את ההשתלטות על המדינה.

בתוך כך, כשבוע לאחר מותו של שליט לוב, מועמר קדאפי, הפסיקה אתמול נאט"ו באופן רשמי את פעילותה הצבאית במדינה. ההודעה על הפסקת המבצע הגיעה בסוף השבוע האחרון, לאחר פגישה שקיימו נציגי 28 המדינות החברות בבריסל, ויממה לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם הצביעה בעד הפסקת המנדט הצבאי במדינה.

מטוסי הברית חדלו מפעילותם לאחר שבעה חודשים בהם חגו מעל שמי לוב, כחלק מהמבצע שזכה לשם "שחר האודיסאה". במהלך תקופה זו ביצעו המטוסים 26 אלף גיחות והפציצו כששת אלפים מטרות, כגיבוי לכוחות המורדים שלחמו בקדאפי ובנאמניו לאורכה ולרוחבה של המדינה. "צייתנו באופן מלא למנדט ההיסטורי של האו"ם כדי להבטיח את הגנתם של אזרחי לוב וכדי לאכוף את השטח האווירי הסגור שהוכרז בשמי לוב", נמסר בהצהרה מטעם מזכ"ל נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן, "המבצע הזה היה אחד המוצלחים ביותר בהיסטוריה של נאט"ו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully