וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב הכריזה על קץ 42 שנות שלטון מועמר קדאפי

בטקס בעיר בנגזי, התקבל בתרועות ראש מועצת המעבר של המורדים, מוסטפא עבד אל-ג'ליל. ראש ממשלת המורדים: ממשלת מעבר תוקם בתוך כחודש. לדבריו, "ייתכן שקדאפי נהרג מכדור תועה"

מנהיגיה החדשים של לוב הכריזו אחר הצהריים (ראשון) על קץ 42 שנות שלטונו של מועמר קדאפי במדינה, שלושה ימים אחרי שנלכד ונהרג בעיר סירת. הטקס, שנערך בעיר בנגזי בה החלה ההפיכה בחודש פברואר, נפתח בהקראת פסוקי קוראן ושירת ההמנון הלאומי החדש, מול קהל של אלפים שנופפו בדגל הלובי החדש-ישן וקראו קריאות קצובות: "הרימו את ראשכם באוויר, אתם לובים חופשיים".

סופו של מועמר קדאפי - סיקור מיוחד בוואלה!:
"סייף אל-איסלם קדאפי נלכד, ייתכן שידו נכרתה"
קדאפי לפני מותו: "אינכם מבדילים בין טוב לרע?"
אלמנת קדאפי: "על האו"ם לחקור את מות בעלי ובני"
פרשנות: הלינץ' בקדאפי - הצטברות של שנאה תהומית

לוחמי מורדים שהשתתפו בקרב המכריע בעיר סירת בו חוסל מועמר קדאפי שבים לעיר בנגזי, לוב, 23 באוקטובר 2011. Francois Mori, AP
לוחמי מורדים ששבו מהקרב האחרון בסירת חוגגים בבנגזי/AP, Francois Mori

"אנו מכריזים בפני העולם כולו ששיחררנו את ארצנו האהובה, את עריה, את כפריה, את גבעותיה, הריה, מדבריותיה ושמיה", נאמר בפתח הטקס שנערך בעיר בנגזי במזרח המדינה, בה החלה ההפיכה בפברואר האחרון. סאלח אל-ראזי, בכיר במועצת המעבר הלאומית שהקימו המורדים, הציג את ראש המועצה, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, לקול תרועות הקהל, ואמר כי "אלוהים בירך אותנו בו, ומגיע לו להיות איש השעה".

בנאום שנשא בטקס, התמקד עבד אל-ג'ליל בצורך בהשגת פיוס לאומי והחזרת שלטון החוק למדינה. "אני קורא לכולם לפעול למען מחילה, סובלנות ופיוס", אמר. עלינו להיפטר מהשנאה שמקננת בנשמותינו. זה הכרחי להצלחת המהפכה ולהבטחת עתידה של לוב". הוא הוסיף כחי הוא מקווה שהתימנים והסורים, המתקוממיןם גם הם להפלת שלטון עריץ, יילכו בדרכם של הלובים.

במקביל לטקס בבנגזי, דיבר היום ראש ממשלת המעבר של המורדים, מחמוד ג'יבריל, בפורום הכלכלי העולמי בים המלח, בו הוא משתתף בירדן, והודיע כי החלו שיחות להקמתה של ממשלת מעבר שתחליף את הממשלה בראשותו. "התהליך ייקח בין שבוע לחודש, כך אני צופה", אמר. "עם זאת, זה יכול לקחת גם יותר זמן, או פחות". אתמול הודיע ג'יבריל כי ממשלת המעבר שתקום תנהל את המדינה עד לעריכתן של בחירות, שייערכו בשלושה שלבים, החל מעוד שמונה חודשים: תחילה בחירות למועצה שתכונן חוקה (שתובא בתורה למשאל עם), ולאחר מכן בחירות לפרלמנט ולנשיאות.

ראש ממשלת המעבר של לוב, מחמוד ג'יבריל, נואם בכינוס כלכלי, ירדן, 23 באוקטובר 2011. Mohammad Hannon, AP
"אין לי כל סיבה להטיל ספק במהימנות הדיווח הזה". ג'יבריל נואם היום בירדן/AP, Mohammad Hannon

בדברים שנשא התייחס ג'יבריל גם להריגתו של מועמר קדאפי ביום חמישי האחרון, ולדו"ח הנתיחה לאחר המוות שקבע כי הוא נהרג כתוצאה מקליע שפגע בראשו, לצד קליע נוסף שפגע בבטנו. ג'יבריל התייחס לתסיעה הבינלאומית לחקור את המוות לעומקו ולטענות לפיהן קדאפי, שנלכד בחיים, הוצא להורג בלינץ', ואמר כי ייתכן שהקליע שהרג אותו לא היה אלא כדור תועה. "הוא נלקח במשאית לבית חולים שדה, ובדרך החלה אש צולבת", הסביר. "לא ברור אם הכדור שפגע בראשו הגיע מכוחות הביטחון שלו עצמו או מהצבא המהפכני. אין לי כל סיבה להטיל ספק במהימנות הדיווח הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully