וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב במסר מרגיע לעולם: "אנחנו מוסלמים מתונים"

אחרי שהודיע כי חוקת לוב תתבסס על השריעה האיסלמית, הוסיף היום מנהיג המורדים עבד אל-ג'ליל, כי לוב היא מדינה מוסלמית מתונה. הצגתה לראווה של גופת קדאפי, שהחלה להרקיב, הסתיימה

כשהכריזה אתמול לוב באופן רשמי על סיום 42 שנות שלטונו של מועמר קדאפי, הודיע ראש "המועצה הלאומית" של המורדים, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, המנהיג כיום את המדינה בפועל, כי חוקתה החדשה תתבסס על השריעה המוסלמית - ועורר באופן מיידי דאגה רבה בעולם המערבי, וחששות כי פניה של לוב לכיוון איסלמי קיצוני. הדאגות הללו כנראה לא נעלמו מעיניו של אל-ג'ליל, והיום (שני), במסיבת עיתונאים בבנגזי, ביקש למתן אותם ואמר: "אני רוצה להבהיר לקהילה הבינלאומית, כי אנחנו הלובים מוסלמים מתונים".

עבד אל-ג'ליל הוסיף כי החלו כבר מגעים על הקמתה של ממשלת מעבר חדשה ללוב, בעקבות הריגתו של שליטה לשעבר מועמר קדאפי, והיא צפויה לקום בתוך שבועיים לכל היותר. לדבריו, במהלך השבוע תחליט המועצה מי יהיה ראש ממשלת המעבר, שיחליף את ראש הממשלה הזמנית שהודיע בסוף השבוע על פרישתו, מחמוד ג'יבריל.

סופו של קדאפי - סיקור מיוחד בוואלה!:
לוב הכריזה על קץ 42 שנות שלטון מועמר קדאפי
"סייף אל-איסלם קדאפי נלכד, ייתכן שידו נכרתה"
קדאפי לפני מותו: "אינכם מבדילים בין טוב לרע?"
אלמנת קדאפי: "על האו"ם לחקור את מות בעלי ובני"

טקס הכרזת שחרורה של לוב משלטונו של קדאפי, בנגזי, 23 באוקטובר 2011. במרכז: מוסטפא עבד אל-ג'ליל. משמאל: עלי טרחוני. רויטרס
עבד אל-ג'ליל ויתר בכירי מועצת המעבר מכריזים על שחרורה של לוב, אתמול/רויטרס

בינתיים בעיר מיסרתה, הודיעו היום הרשויות כי הופסקה הצגתה של גופת קדאפי לראווה, לאחר שלושה ימים בהם הוצגה במקרר של איטליז בקניון בעיר, לצד גופת בנו, מועתסם. ההחלטה התקבלה לאחר ששתי הגופות החלו להירקב. עם זאת, טרם התקבלה החלטה מה ייעשה בהן כעת, והיכן וכיצד ייקברו. לדברי עבד אל-ג'ליל, בקרוב תוקם ועדה שתחליט אם גופותיהם של השניים יועברו לידי בני משפחת קדאפי, או שייטמנו בקבר נסתר.

דיווחים שונים וסותרים ממשיכים להתפרסם באשר לגורלו של סייף אל-איסלם, בנו הנוסף של קדאפי ויורשו המיועד . לאחר שאתמול נפוצו כמה דיווחים, ככל הנראה שגויים, על כך שנלכד בידי המורדים, הבוקר דיווח העיתון הסודני "אל-אינתיבאה", מפי מקורות המוגדרים "מהימנים", כי הוא נמצא כרגע בסודן ומאובטח על ידי חליל איברהים, מנהיג מפלגת "הצדק והשיוויון" במדינה. לפי הדיווח, בדרכו לסודן עבר קדאפי דרך צ'אד. המקורות סיפרו לעיתון כי מפלגת "הצדק והשיוויון" הסודנית מעניקה באחרונה מקלט לאנשים המבוקשים על ידי המורדים הלובים.

גופותיהם של מועמר קדאפי ובנו מועתסם מוצגות לראווה במקרר בשרים באיטליז בעיר מיסרתה, לוב, 21 באוקטובר 2011. רויטרס
סוף ההצגה. גופות מועמר ומועתסם קדאפי מוצגות לראווה במיסרתה/רויטרס

במקביל, ממשיכים להיחשף עדויות למעשי זוועה שביצעו כוחות המורדים במהלך הקרב האחרון בעיר סירת בשבוע שעבר. היום דיווח ארגון זכויות האדם Human Rights Watch כי במלון בעיר התגלו 53 גופות, ככל הנראה של תומכים של קדאפי. "הגופות נמצאו במלון נטוש, וידיהם של כמה מהגופות היו כפותות מאחורי גבן בזמן שנורו", אמר פיטר בוקרט, האחראי על מצבי חירום בארגון, שהסביר כי הדבר מהווה ראיה לכך שהם הוצאו להורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully