וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: לא נשנה עמדתנו כלפי ישראל למרות הסיוע

שר החוץ דאווט אולו הבהיר כי למרות הסיוע הישראלי לנפגעי הרעש, התנאים שהציבה טורקיה לפיוס עם ישראל נותרו בעינם: "אין קשר בין סיוע הומניטרי לפוליטיקה". מניין ההרוגים עלה ל-523

טורקיה לא תשנה את "עמדתה העקרונית" כלפי ישראל, לנוכח הסיוע ההומניטרי שמספקת השבוע ישראל לטורקיה בדמות מבנים ארעיים לניצולי רעש האדמה במזרח המדינה. כך הבהיר אמש (רביעי) שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, שהוסיף כי התנאים שהציבה אנקרה לפיוס עם ישראל עומדים בעינם - התנצלות ישראלית על הרג תשעת הפעילים הטורקים במהלך ההשתלטות על המשט לעזה במאי 2010, ופיצוי משפחותיהם.

רעידת אדמה בטורקיה - סיקור נרחב בוואלה!:
טורקיה: מחסור קשה במבנים, הסיוע מישראל בדרך
ארדואן מודה: "נכשלנו בטיפול ברעש ביום הראשון"
טורקיה: חולצה אחרי 3 ימים - ולקתה בדום לב
ליברמן על הסיוע לטורקיה: "אין קשר לפוליטיקה"

שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווט אולו, במפגש עם שר החוץ של ירדן, נאסר ג'ודה, עמאן, 26 באוקטובר 2011. רויטרס
"בהחלטותינו אין כל מניע פוליטי". דאווט אולו במהלך המפגש אמש בעמאן עם מקבילו הירדני/רויטרס

בדברים שנשא במסיבת עיתונאים בעמאן בתום פגישה עם עמיתו הירדני, נאסר ג'ודה, הסביר דאווט אולו כי המתיחות הפוליטית בין שתי המדינות אינה משפיעה על נכונותן לסייע זו לזו על בסיס הומניטרי. בהקשר זה, הזכיר גם את הסיוע שהעניקה טורקיה לישראל בסוף השנה שעברה, בזמן השריפה בכרמל. הוא דחה את הביקורת על כך שטורקיה דחתה בתחילת השבוע את הצעות הסיוע הבינלאומית (לפני שקיבלה אותן לבסוף), והבהיר כי בהחלטות בנושא לא היה כל "מניע פוליטי".

באתר העיתון הטורקי "זמאן", שדיווח על דברי דאווט אולו, צוין כי "רעידת האדמה סיפקה חלון הזדמנויות למנהיגים בשני הצדדים לקבור את העוינות", תוך ציון שיחות הטלפון שנערכו השבוע בין הנשיאים, שמעון פרס ועבדוללה גול, ובין ראשי הממשלה, בנימין נתניהו ורג'פ טייפ ארדואן. "ואולם", הוסיף כתב העיתון, "דאווט אולו דחה כל אפשרות של פיוס".

אחרי 4 ימים: בן 19 חולץ מהההריסות

במחוז ואן, בינתיים, נמשכים מאמצי החילוץ וההצלה, והבוקר הוצא בחיים מתוך ההריסות בעיירה ארסיס צעיר בן 19, כמעט ארבעה ימים אחרי הרעש, בו נפגעו יותר מ-2,200 מבנים. בטלוויזיה הטורקית שודרו תמונות בהן נראים עובדי הצלה מחלצים מתוך המבנה את הצעיר, שנראה תשוש. זהו הניצול הראשון שמתגלה מאז הוצאו מההריסות בעיירה אשה ונער אתמול בבוקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רעידת אדמה בטורקיה, מחנות אוהלים לשיכון תושבים שאיבדו את ביתם, אוקטובר 2011. רויטרס, רויטרס
מחנה אוהלים לניצולים שאיבדו את ביתם, מחוז ואן/רויטרס, רויטרס

גשם ושלג שהחלו לרדת הבוקר מקשים על המשך מאמצי החילוץ באזור האסון, אליו זורמים כעת מבנים ניידים שנשלחו ממדינות רבות בעולם, בהן ישראל, לשימוש הניצולים שנותרו ללא קורת גג. מניין ההרוגים באסון הועמד הבוקר על 523, בעוד עשרות בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully