וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל רעש האדמה: מטוס סיוע ישראלי יצא לטורקיה

27.10.2011 / 7:45

לאחר מספר עיכובים, יצא הבוקר מטוס הסיוע הישראלי הראשון לאזור הרעש בטורקיה. האסון גבה עד כה את חייהם של 481 בני אדם, והרשויות מתקשות בשיכון הניצולים שנותרו ללא מחסה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, רויטרס. עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

מטוס ישראלי יצא הבוקר (חמישי) לטורקיה על מנת לסייע לניצולי רעידת האדמה שפקדה את המדינה לפני מספר ימים. למרות שהיה אמור לצאת כבר אתמול בערב, יצא המטוס לדרכו רק הבוקר לאחר מספר עיכובים. על גבי המטוס הועמסו חמישה מבנים ניידים, 2,000 שמיכות פליז, 2,000 מעילים ו-100 מזרנים מתנפחים. בהמשך צפויה ישראל להעביר לטורקיה גם ציוד הומניטרי, בין היתר ציוד רפואי, מזון ואוהלים. על פי דיווחי התקשורת המקומית, עד כה נהרגו ברעידת האדמה 481 בני אדם ונפצעו 1,650 בני אדם נוספים.

המטוס הישראלי ינחת בטורקיה, שם יעמיסו אנשי משרד הביטחון את המבנים הניידים ואת יתר הציוד על משאיות ויעבירו אותם לאזור הרעש. לאחר הגעת המשלוח הראשון, אם יתברר שאכן מדובר במבנים המתאימים, יישלחו מטוסים נוספים עם מבנים נוספים. לדברי גורם ביטחוני מדובר במבנים שמוכנים למגורים, כולל חיבורים לתשתיות מים ביוב וחשמל.

משלחת ישראל לסיוע ברעידת האדמה בטורקיה יוצאת מנתב"ג, אוקטובר 2011. נמרוד סונדרס
600 אלף הושפעו מרעש האדמה. מטוס הסיוע הישראלי בנתב"ג, הערב/נמרוד סונדרס

הצורך בסיוע הישראלי התגבר אתמול נוכח התמונות בהן נראה תור באורך של קילומטר וחצי של ניצולים מרעידת האדמה שנותרו ללא מחסה. טורקיה מתקשה למצוא מחסה לניצולים הרבים וצוותי החילוץ החלו לשקול את ההחלטה הקשה - להפסיק את הפעולות למציאת ניצולים.

אולם הניצולים שחולצו ביממה האחרונה בחיים, הופכים את ההחלטה הזו לבלתי אפשרית. כוחות החילוץ הוציאו אמש נער בן 18 ואת מורתו בת ה-27 מבניין שקרס בעיר ארקיס, כמעט שלושה ימים לאחר רעידת האדמה.

אזרחים מחפשים את חפציהם בבניינים שקרסו ברעידת האדמה בעיר ואן, מזרח טורקיה, 26 באוקטובר 2011. רויטרס
המדינה מתקשה לסייע לניצולים. אזור רעש האדמה בטורקיה/רויטרס

מוניר קרלוגלו, מושל מחוז ואן בו אירע האסון, אמר כי 3,000 בניינים קרסו או הפכו לא שמישים למגורים. הוא העריך כי 600 אלף בני אדם הושפעו מרעש האדמה, אך לא כולם נזקקים בשלב זה למגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully