וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרכטנברג: "אם השרים לא יאמצו הדו"ח, הם לא יישארו"

פרופ' טרכטנברג התייחס לכישלון הממשלה לאשר המלצות הוועדה שעמד בראשה, ואמר כי "הפולטיקה הקטנה הרימה ראש". הוא סבר כי השרים "יתעשתו", אך הזהיר: "המחאה עלולה לעבור לפסים אחרים"

פרופ' מנואל טרכטנברג, שעמד בראש הצוות שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו לשינוי חברתי-כלכלי, העריך הבוקר (חמישי) כי אילו שרי הממשלה לא יאמצו את המלצות הדו"ח שצוותו חיבר, הם "לא יישארו בשלטון". בראיון לגלי צה"ל התייחס פרופ' טרכטנברג לכישלון של ראש הממשלה לאשר את המלצות הדו"ח בישיבת הממשלה בתחילת השבוע ואמר כי "הפוליטיקה הקטנה הרימה ראש".

עם זאת, טרכטנברג הוסיף כי הוא מעריך שהשרים "יתעשתו" והדו"ח יאומץ על ידי הממשלה. "הציבור לא ייתן לשחקנים לנהוג כך, אם הם ינהגו כך הם לא יהיו בשלטון", אמר טרכטנברג בהתייחסו לתגובת הציבור שהוא צופה למקרה של אי אימוץ הדו"ח. הוא גם הזהיר כי אם המלצות הוועדה שעמד בראשה לא יתקבלו, "המחאה עלולה לעבור לפסים אחרים".

עוד בנושא:
טרכטנברג: ”חלק מעליות המחירים - בגלל הממשלות"
מכה לנתניהו: דחה הצבעת הממשלה על דו"ח טרכטנברג
בדרך למשבר: ישראל ביתנו נחושה נגד טרכטנברג
עיני תוקף: "המלצות טרכטנברג - קפיטליזם קניבלי"
ועדת טרכטנברג - ההמלצות העיקריות

ביום שלישי, השתתף טרכטנברג בדיון בוועדת הכספים של הכנסת, והדגיש כי "האמירה הכי עוצמתית שעלתה מהמחאה זו דרישה לצדק חברתי. פעם אחת ב-63 שנה, ראוי שישראל תיקח פסק זמן ותשאל את עצמה מה המשמעות של צדק חברתי. אני לא בטוח שמה שכתוב בדו"ח זו האמת לאמיתה לגבי מדינת ישראל, אבל היינו צריכים לעשות זאת".

עמנואל טרכטנברג בוועדת הכספים בכנסת, ספטמבר 2011. עומר מירון
גפני וטרכטנברג בוועדת הכספים, השבוע/עומר מירון

במהלך הדיון אמר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), כי בכוונתו להתחיל את העיסוק בדו"ח מבלי להמתין לאישורו על ידי הממשלה. בדיון הבוקר בעניין פנה גפני לטרכטנברג, ואמר לו: "אני משבח אותך. עשית דו"ח בשלושה שבועות, המתפרס על 267 עמודים. פעמים רבות אנחנו מחכים לדו"חות בממשלה שנה ויותר".

עם זאת, גפני לא חסך גם ביקורת מטרכטנברג. "חלק מהדברים לא היו צריכים להיכתב בדו"ח", אמר. "לעומת זאת, היו חלקים שהיו צריכים להיכתב ולא נכתבו. אני מסכים מאוד עם חלקים חשובים כמו הרפורמה במס, ואני אקדם אותם בחקיקה כבר עכשיו. אנו ועדה מעשית, ויכול להיות שנקבל החלטות עוד היום".

בתחילת השבוע, כאמור, נחל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מפלה בממשלתו שלו כשנאלץ לדחות את ההצבעה על מתווה מסקנות הוועדה, לאחר שהבין כי אין לו רוב לאישורו. נתניהו בחר לסיים את הישיבה ולהודיע כי הדיון בנושא יימשך בישיבת הממשלה ביום ראשון הבא, כפי דרשו ממנו שרי ישראל ביתנו, ש"ס והעצמאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully