וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך למשבר? ישראל ביתנו נחושה נגד טרכטנברג

פנחס וולף

3.10.2011 / 18:39

הממשלה מכונסת משעות הבוקר לקראת ההצבעה על מתווה דו"ח הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי. נכון לעכשיו מסתמן רוב לאימוץ המתווה. בישראל ביתנו מאיימים: "נתנגד גם בכנסת"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

האם הקואליציה היציבה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת משבר? סיעת ישראל ביתנו הודיעה הערב (שני) כי תתנגד לאימוץ מסקנות ועדת טרכטנברג גם בהצבעות בכנסת, אם אלו יאושרו על ידי הממשלה במתכונתן הנוכחית. שר התיירות סטס מיסז'ניקוב מישראל ביתנו אמר לוואלה! חדשות כי "מתווה טרכטנברג הוא בסיס טוב לדיון אבל מתווה גרוע לקבלו. ברגע שמאשרים מסגרת אי אפשר להכניס שינויים מהותיים לכן אנחנו מתנגדים לאישור המתווה הערב. אם זה יובא כך לוועדת הכספים, הדו"ח לא ייצא כמו שהוא נכנס ולנוסח הזה כפי שמופיע עכשיו נתנגד גם בכנסת".

דו"ח ועדת טרכטנברג - כותרות אחרונות:

נתניהו הבהיר: "אני הולך עם טרכטנברג עד הסוף"
חרף התנגדות שרים: הממשלה תצביע על דו"ח טרכטנברג
עיני תוקף: "המלצות טרכטנברג - קפיטליזם קניבלי"

אביגדור ליברמן- הרמת כוסית ישראל ביתנו, ספטמבר 2011. מגד גוזני
לא מרים ידיים. ליברמן/מגד גוזני

חברי הממשלה יושבים משעות הבוקר על המדוכה כאשר כרגע מסתמן כי קיים רוב לאימוץ מסקנות הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי, כאשר מתוך 29 השרים, 13 שרים מתנגדים – חמישה ממפלגתו של אביגדור ליברמן וכן שרי ש"ס והעצמאות – ארבעה מכל מפלגה. מולם ניצבים 16 שרים שלא הביעו התנגדות למהלך אותו דוחף ראש הממשלה נתניהו בצורה אגרסיבית.

לאחר שהבהיר כי יסיר את ההצבעה על מסקנות טרכטנברג מסדר היום של הממשלה וחזר בו, הבהיר מוקדם יותר ראש הממשלה נתניהו כי הוא "הולך עם טרכטנברג עד הסוף". בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "זה דו"ח שמביא בשורה לעם ישראל. זה יום בו אנו מכריזים על שינוי. היום נצביע על מתווה הדו"ח".

נתניהו הוסיף בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו עושים זאת באחריות, אנו באים לתקן את יוקר המחיה כולל סיוע לילדים בגיל הרך ותיקוני מסים, הגברת התחרות, הגדלת מס הכנסה שלילי והקלות בדיור. נדון בישיבה הזאת ובדיוני ההמשך. נעשה את הדברים באחריות בלי לפתוח את האוברדרפט של המדינה, ואם לא ננהג באחריות נוכל להגיע למצב של מדינות רבות שהגיעו לקריסה כלכלית. אנו ננהג אחרת, נלך קדימה להמלצות פרטניות כאשר הכוונה היא לעשות תיקונים חברתיים תוך אחריות".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully