וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הבהיר: "אני הולך עם טרכטנברג עד הסוף"

פנחס וולף

3.10.2011 / 15:16

במהלך הישיבה הדנה בעיקרי דו"ח הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי, הדגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו מדוע ההצבעה על מתווה הדו"ח תתקיים היום. "דו"ח טרכטנברג מביא בשורה לעם"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר בצהריים (שני) מדוע החליט לקיים הצבעה כבר היום על מתווה דו"ח ועדת טרכטנברג לשינוי כלכלי-חברתי, זאת על אף שאתמול נאמר כי הממשלה תקיים רק דיון בנושא. במהלך הישיבה היום אמר נתניהו כי "אני הולך עם דו"ח טרכטנברג עד הסוף. זה דו"ח שמביא בשורה לעם ישראל. זה יום בו אנו מכריזים על שינוי. היום נצביע על מתווה הדו"ח".

דו"ח ועדת טרכטנברג - כותרות אחרונות:

חרף התנגדות שרים: הממשלה תצביע על דו"ח טרכטנברג
הסטודנטים לנתניהו: "לא לאשר את דו"ח טרכטנברג"
עיני תוקף: "המלצות טרכטנברג - קפיטליזם קניבלי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את דו"ח הועדה לשינוי כלכלי חברתי מהפרופסור עמנואל טרכטנברג במשרד ראש הממשלה בירושלים, ספטמבר 2011. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
היום אנו משנים את סדר העדיפויות הלאומי. נתניהו ופרופ' טרכטנברג/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

נתניהו ציין כי הדיון יובא להצבעה חרף התנגדות עיקשת של סיעות ישראל ביתנו, ש"ס ועצמאות, שהודיעו כי שריהן יצביעו נגד מתווה הדו"ח. נתניהו הבהיר את עמדתו גם בישיבת שרי הליכוד לפני ישיבת הממשלה וגם בשיחותיו עם גורמים שונים, כולל שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. בישיבת הממשלה משתתפים גם 15 חברי ועדת טרכטנברג שמשיבים על שאלות השרים.

מוקדם יותר, בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "לוועדת טרכטנברג הייתה עבודה מאומצת, רצינית ועמוקה כדי להביא בשורה לאזרחי ישראל". ראש הממשלה פנה לפרופ' מנואל טרכטנברג שנכח אף הוא בישיבה ואמר, כי "השקעת בזה רבות תוך תנאים לא פשוטים. עשית עבודה מאוד חשובה. נייחד את רוב הישיבה לדיון בדו"ח החשוב. היום אנו משנים את סדר העדיפויות הלאומי, עושים תיקונים שייטיבו עם אזרחי ישראל".

נתניהו הוסיף בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו עושים זאת באחריות, אנו באים לתקן את יוקר המחיה כולל סיוע לילדים בגיל הרך ותיקוני מסים, הגברת התחרות, הגדלת מס הכנסה שלילי והקלות בדיור. נדון בישיבה הזאת ובדיוני ההמשך. נעשה את הדברים באחריות בלי לפתוח את האוברדרפט של המדינה, ואם לא ננהג באחריות נוכל להגיע למצב של מדינות רבות שהגיעו לקריסה כלכלית. אנו ננהג אחרת, נלך קדימה להמלצות פרטניות כאשר הכוונה היא לעשות תיקונים חברתיים תוך אחריות".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully