וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים לנתניהו: "לא לאשר את דו"ח טרכטנברג"

1.10.2011 / 21:04

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, שיגר מכתב לראש הממשלה בבקשה שלא לאשר את מסקנות הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי במלואו, "טרם יעשו בו תיקונים מרחיקי לכת"

התאחדות הסטודנטים פנתה בסוף השבוע האחרון לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשרים בבקשה שלא לאשר את דו"ח הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי, בראשותו של פרופ' מנואל טרכטנברג, במלואו, "טרם יעשו בו תיקונים מרחיקי לכת". לדברי הסטודנטים, הבקשה הוגשה לאחר שמחלקת מחקר מטעמם ניתחה את הדו"ח המלא שהוגש ביום שני האחרון לראש הממשלה.

עוד על מסקנות ועדת טרכטנברג:
דו”ח ועדת טרכטנברג: המסקנות העיקריות
פעילי המחאה על מסקנות ועדת טרכטנברג: ”מאכזבות”
הסטודנטים: ”טרכטנברג החמיץ הזדמנות, ממשיכים במחאה”
ראשי המחאה לטרכטנברג: ”הסתלבטת עלינו”
טרכטנברג משיב אש: ”המוחים לא קראו את הדו”ח”

איציק שמולי יושב ראש התאחדות הסטודנטים בדיון בועדת טרכטנברג, ספטמבר 2011. עומר מירון
"נמשיך במאבק". שמולי/עומר מירון

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, שיגר מכתב לראש הממשלה, בו כתב כי "לא ניתן לאמץ את הדו"ח כפי שהוא כמקשה אחת והביקורת הציבורית הרבה שעולה מאז פרסומו מהווה עדות לכך". עוד כתב שמולי כי "למרות עבודתו המקצועית והמקיפה של פרופ' טרכטנברג, מניתוח הדו"ח עולה פער בלתי סביר בין החזון המרהיב והמרומם שכתב יו"ר הוועדה ובין ההמלצות הדלות בתחומים שונים שכתבו ראשי הצוותים שלו. אמנם, בדו"ח ישנם מספר אלמנטים חיוביים, בעיקר בתחום החינוך ובמשורה בתחום המיסוי, אולם בתחומים אחרים חסרות בדו"ח המלצות אפקטיביות מרחיקות לכת אשר יכלו לסייע בפתרון בעיות אי השוויון ויוקר המחיה, ובראשן בעיית הדיור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את דו"ח הועדה לשינוי כלכלי חברתי מהפרופסור עמנואל טרכטנברג במשרד ראש הממשלה בירושלים, ספטמבר 2011. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וטרכטנברג בעת הגשת הדו"ח, בשבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"הנחת היסוד התקציבית העומדת בבסיס התוכנית, מעלה ספקות רבים באשר לכוונת הממשלה לבצעה כלל", כתב שמולי לנתניהו, "לפיכך, ולאור חוסר האמון ההולך וגובר בין הממשלה בראשותך ובין המפגינים, אני מצפה כי תותיר זמן נוסף למיצוי הדיון הציבורי בין נבחרי הציבור ובוחריו באשר למסקנות הוועדה, שכן אותה הבהילות המתמיהה לאישור הדו"ח בממשלה, דווקא בתקופת החגים, נעדרת כמעט לחלוטין ממרבית מסקנותיה של הוועדה בניסיונה להציע פתרונות למצב החברתי-כלכלי. עד אשר יוכנסו השינויים הנדרשים לתכנית - תמשיך התאחדות הסטודנטים במאבק הציבורי".

ביום שני הציגה הוועדה בראשותו של פרופ' טרכטנברג את מסקנותיה. בין המלצות הדו"ח, להכפיל את שיעור הארנונה על "דירות רפאים" בהן לא מתגורר איש, להעניק תמריצים לבנייה על קרקעות מוכנות, ומנגד גם להטיל קנסות על מגרשים שלא נעשה בהם שימוש זמן רב. בתחום החינוך, המליצה הוועדה להחיל את החוק הקיים בפועל עוד משנות השמונים, חוק חינוך חינם מגיל 3 בפריפריה, ומגיל 4 בכל הארץ. יתבצע פיקוח על כל המעונות, גם הציבוריים וגם הפרטיים, ותקבע תקרת גג לשכר שמותר יהיה לגבות.

לפניות לכתב: boby1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully