וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרכטנברג משיב אש: "המוחים לא קראו את הדו"ח"

אחרי שצוות המומחים המייעץ לראשי המחאה האשים את ועדת טרכטנברג בכך שמסקנותיה הן "הרבה מלל ולא הרבה תוכן", מאשים ראש הוועדה: "צוות המומחים לא קרא את הדו"ח בעיון"

פרופ' מנואל טרכטנברג, היושב בראש הוועדה הכלכלית-חברתית שמינה ראש הממשלה למציאת פתרונות לסוגיית יוקר המחיה ומצוקת הדיור, הגיב היום (רביעי) לביקורת שהעביר עליו צוות המומחים המסייע למובילי המחאה, בראשות פרופ' אביה ספיבק. טרכטנברג כתב באתר הוועדה, כי מקור הביקורת של צוות המומחים הוא חוסר היכרות מעמיקה עם מסקנות הוועדה, וכי מדובר בביקרות לא עניינית.

עוד על פרסום מסקנות ועדת טרכטנברג:
דו"ח ועדת טרכטנברג: המסקנות העיקריות
פרופ’ טרכטנברג הגיש את המלצותיו לראש הממשלה
ראשי המחאה לטרכטנברג: "הסתלבטת עלינו"
אחרי טרכטנברג: ש"ס מציעה להחזיר חוק הדיור

מסיבת עיתונאים של מחאת יוקר המחייה בעקבות דוח ועדת טרכטנברג, ספטמבר 2011. דרור עינב
"אנחנו יודעים מה קורה בארץ לתוכניות חומש". פרופ' ספיבק/דרור עינב

במסיבת עיתונאים שערכו אתמול ראשי המחאה, אמר פרופ' ספיבק כי מסקנות הוועדה הן "הרבה מלל ולא הרבה תוכן", והוסיף כי "הם אומרים שהאזרח סובל מריכוזיות יתר ושאין כללים להעסקה הוגנת – ומה הם עושים? ממשיכים במדיניות הקיימת. הבעיה העיקרית היא כלל ההוצאה. מי שקרא את הדו"ח, רואה שיש פרדוקס גדול: גובים מסים נוספים, אבל אי אפשר להשתמש בהם לתקציב כי גודל התקציב הוא נתון". ספיבק ציין עוד תחומים להם הוועדה לא התייחסה, כמו תחום הבריאות וסיוע לשכבות העוני, והדגיש מאת הבעייתיות שביישום ההמלצות. "אנחנו יודעים מה קורה בארץ לתוכניות חומש", הוסיף.

מה זה 'לא מקובל?'

טרכטנברג כתב בתגובה כי "תחושת חברי הוועדה היא שצוות המומחים לא קרא את הדו"ח בעיון, ואם קרא בחר במכוון שלא להתייחס לתפיסת העולם הרחבה שהוא מציג ולאוסף הצעדים המשמעותיים שהוצעו על ידי הועדה. כך לדוגמא הוועדה קובעת כי יש לצאת למאבק מוגבר נגד כוח מונופוליסטי בכל שוק ושוק, לטפל מן השורש בכשלי היסוד עליהם היא מצביעה בתחום הרגולציה, בכשלי היסוד בסקטור הציבורי, בבעיות בתחום מיקור החוץ, להקצות סכומי עתק לחינוך ולהרחיב את אחריות הממשלה בעניין ועוד ועוד, הכל מפורט בדו"ח. אנו ממליצים לציבור לקרוא לפחות את סעיף 'תמצית דבר ועיקרי ההמלצות' מתוך פרק ההשקפה של הדו”ח ולהחליט בעצמם".

עוד התייחס טרכטנברג לאמירתו של ספיבק כי "הדו"ח לא מקובל". טרכטנברג כתב כי "אנו רוצים לשאול מה זה 'לא מקובל?' האם הכוונה שההמלצות כולן לא מקובלות, ועל כן הם לא רוצים שהמלצות אלו ייושמו? שלא רוצים יום חינוך ארוך? לא נקודות זיכוי נוספות להורים? שמשקל ההוצאה האזרחית לא יעלה? שלא נוריד מסי קנייה ונילחם במונופולים? שלא ייבנו דירות להשכרה לטווח ארוך? ביקורת היא לגיטימית. היינו מבינים אם היו אומרים שבנקודה זו או אחרת יש פער, שמקווים שההמלצות האלה ייושמו אבל היו רוצים להוסיף כמה דברים; או שהמלצה מסוימת לא נכונה בעיניהם ובמקומה היו מעדיפים צעד אחר".

"אבל האמירה ש'הדוח לא מקובל' ו'אין בו כלום' חושפת כנראה משהו אחר. ביקורת היא כאמור לא רק לגיטימית אלא גם רצויה, אולם היינו מצפים שתהיה הוגנת ועניינית, ולא אוסף של אמירות מוכנות מראש ושאינן עומדות בפן הלוגי ו/או העובדתי", סיכם טרכטנברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully