וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי טרכטנברג: ש"ס מציעה להחזיר חוק הדיור

פנחס וולף

27.9.2011 / 11:06

אלי ישי הורה להגיש שוב לאישור הקואליציה את חוק הדיור הציבורי שאושר ב-1998, אך לא יושם, עקב בלימתו על ידי האוצר באמצעות חוק ההסדרים. "ההצעה לא תהיה נוחה לקואליציה", אמר

לאחר הגשת המלצות ועדת טרכטנברג, תגובות והצעות סיעות הקואליציה, וכן האפשרויות להיווצרות חיכוכים פוליטיים לא איחרו להגיע: יו"ר ש"ס, אלי ישי הורה הבוקר (שלישי) ליו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ אברהם מיכאלי, להגיש פעם נוספת את חוק הדיור הציבורי לאישור הקואליציה, עם חזרתה של הכנסת לפעילות בעוד כחודש - כך נודע לוואלה! חדשות. החוק, שיזם ח"כ לשעבר רן כהן (מרצ), לא יושם בעקבות בלימתו על ידי האוצר באמצעות חוק ההסדרים, על אף שאושר סופית בשנת 1998 ותחילת יישומו נקבעה לשנת 2001.

עוד באותו נושא:
דו"ח ועדת טרכטנברג: המסקנות העיקריות
אושר חוק ההסדרים לשנים 2011-12
שטייניץ על הקיצוץ בביטחון: "להפסיק עם ההפחדות"

"הנדל"ן הוא הבעיה החשובה ביותר", אמר ישי. "בוועדת טרכטנברג לא נעשה מספיק בכל הקשור לבניה. יכול להיות מאוד שההצעה לא תהיה נוחה לקואליציה, אך לא צריך לעשות מה שנוח, אלא מה שנכון", הוסיף. מכיוון שהאוצר התנגד נחרצות ליישום החוק לאורך העשור האחרון, זאת בשל ההערכה שיישום החוק ייצור מחסור בדיור הציבורי ויגרור עלויות גבוהות למדינה, הצעתו של ישי עשויה להביא לחיכוך עם שר האוצר, יובל שטייניץ.

שר הפנים אלי ישי בנמל התעופה בן גוריון לקראת מטס הפעילים בפרו פלסטינים, יולי 2011. אורי לנץ
"הנדל"ן הוא הבעיה החשובה ביותר. בוועדת טרכטנברג לא נעשה מספיק בכל הקשור לבניה". אלי ישי/אורי לנץ

על פי החוק, שכאמור לא יושם, המדינה תאפשר למתגוררים בדיור הציבורי לרכוש את דירתם בעלות נמוכה, עם סבסוד עד לגובה של 85% מערך הדירה. הסכומים שיתקבלו ממכירת הדירות יוקצו לבניית דירות ציבוריות חדשות. עוד נקבע בחוק כי על כל שנה מעשר השנים הראשונות בה הדייר מתגורר בדיור הציבור, המדינה תיתן לו מענק של ארבעה אחוזים מערך הדירה, על כל שנה בעשור השני הוא יזכה למענק של שלושה אחוזים, ועל כל שנה בעשור השלישי למגוריו הוא יקבל מענק של שני אחוזים.

ישי הגיב אתמול להמלצות טרכטנברג וקרא להקים ועדת שרים מתוך הקבינט הכלכלי למעקב ויישום ההמלצות. "חובתי לדאוג שהשינוי הכלכלי המיוחל יהיה לא רק עבור אלו שלא יכולים לסיים את החודש, אלא בעיקר עבור אלו שלא יכולים להתחילו", אמר ישי והוסיף כי "אם הדבר יצריך חשיבה מחודשת על התקציב לשנה הבאה, אזי נכון לבצע זאת בהקדם". יו"ר ש"ס טען כי מסקנותיו של טרכטנברג אינן מספקות, זאת על אף "החיוביות החלקית שלהן". "דרושה השלמת בדיקה מקיפה. באופן שבו הדברים מוצגים כעת, הדו"ח מותיר ציבור רב ללא מענה מספק וראוי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully