וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לנתניהו: דחה הצבעת הממשלה על מתווה טרכטנברג

פנחס וולף

3.10.2011 / 19:24

רק אתמול הודיע נתניהו כי הוא דוחה את ההצבעה על מתווה הדו"ח לשינוי כלכלי-חברתי. בצהריים הודיע כי הוא "הולך עד הסוף עם טרכטנברג". אחרי שהבין כי אין לו רוב, ההצבעה נדחתה

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הערב (שני) לדחות את ההצבעה בממשלה על מתווה מסקנות הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי בראשותו של הפרופ' מנואל טרכטנברג. לאחר שהבין כי אין לו רוב לאישור המתווה, בחר נתניהו לסיים את הישיבה ולהודיע כי הדיון בנושא יימשך בישיבת הממשלה ביום ראשון הבא, כפי שדרשו ממנו שרי ישראל ביתנו, ש"ס והעצמאות.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ראש הממשלה משוכנע שהוא יצליח לגייס רוב לשינוי המהותי בסדר העדיפויות הלאומי. שינוי בסדר גודל כזה אינו דבר של מה בכך, אבל ראש הממשלה משוכנע שהוא יצליח להשיג רוב להחלטת הממשלה למען אזרחי ישראל". ל-13 שרי ישראל ביתנו, העצמאות וש"ס שהביעו התנגדות לאישור המתווה, הצטרפו גם שרי הליכוד סילבן שלום ויוסי פלד ובשל כך נוצר בממשלה רוב נגד הצעת נתניהו.

דו"ח ועדת טרכטנברג - כותרות אחרונות:

אתמול: נדחתה ההצבעה על טרכטנברג
הבוקר: הממשלה תצביע על דו"ח טרכטנברג
בצהריים: "אני הולך עם טרכטנברג עד הסוף"
בדרך למשבר? ישראל ביתנו נחושה נגד טרכטנברג

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. רויטרס
הדיון נדחה לשבוע הבא. נתניהו/רויטרס

אתמול בערב קיבלו שרי ישראל ביתנו הודעה, לפיה הדיון היום בממשלה לא יכלול הצבעה על מתווה הדו"ח. שרי ישראל ביתנו הביעו סיפוק רב מההחלטה. שר התיירות סטס מיסז'ניקוב אמר אמש כי "לא חיפשנו ניצחון. יש מצוקה חברתית וכלכלית. יום לפני ראש השנה הוגש הדו"ח, ויומיים אחרי החג להצביע על זה? השרים הם מגני השכפ"ץ להחלטות הממשלה? היה ניסיון לעשות הצבעה חטופה. הדו"ח לקוי וקלוקל".

אלא שהיום חל שינוי בעמדתו של ראש הממשלה ובצהריים, במהלך ישיבת הממשלה, הסביר נתניהו מדוע החליט לקיים בכל זאת הצבעה על מתווה הדו"ח. נתניהו אמר כי "אני הולך עם דו"ח טרכטנברג עד הסוף. זה דו"ח שמביא בשורה לעם ישראל. זה יום בו אנו מכריזים על שינוי. היום נצביע על מתווה הדו"ח".

נתניהו ציין בצהריים כי הדיון יובא להצבעה חרף התנגדות עיקשת של סיעות ישראל ביתנו, ש"ס ועצמאות, שהודיעו כי שריהן יצביעו נגד מתווה הדו"ח. נתניהו הבהיר את עמדתו גם בישיבת שרי הליכוד לפני ישיבת הממשלה וגם בשיחותיו עם גורמים שונים, כולל שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. בשעות הערב, כשהבין שהוא צפוי למפלה בהצבעה, שינה כאמור נתניהו את החלטתו וקבע כי ההצבעה תידחה לשבוע הבא.

מעט לפני ההחלטה לדחות את ההצבעה, הודיעה מפלגת ישראל ביתנו כי היא תתנגד לאימוץ מסקנות ועדת טרכטנברג גם בהצבעות בכנסת, אם אלו יאושרו על ידי הממשלה במתכונתן הנוכחית. השר מיסז'ניקוב אמר כי "מתווה טרכטנברג הוא בסיס טוב לדיון אבל מתווה גרוע לקבלו. ברגע שמאשרים מסגרת אי אפשר להכניס שינויים מהותיים לכן אנחנו מתנגדים לאישור המתווה הערב. אם זה יובא כך לוועדת הכספים, הדו"ח לא ייצא כמו שהוא נכנס ולנוסח הזה כפי שמופיע עכשיו נתנגד גם בכנסת".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully