וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מזהירה את אירן: תיתכן תקיפה צבאית נגדכם

שגריר צרפת באו"ם צופה כי אם טהרן תמשיך בתוכנית הגרעין שלה, לא מן הנמנע שהיא תיאלץ להתמודד מול מתקפה צבאית. עם זאת, השגריר לא ציין מי יעמוד מאחורי מתקפת המנע

שגריר צרפת באו"ם, ז'ראר ארו, הזהיר הלילה (רביעי) את אירן מפני תקיפה צבאית, אם תמשיך בתוכנית הגרעין שלה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. בדיון בניו יורק אמר השגריר הצרפתי כי "יש כמה מדינות שלא ישלימו עם הגעה של אירן לסף פיתוח של פצצה גרעינית". ארו לא נקב בשמן של המדינות, אך הדגיש כי יש סיכוי גדול לפעולה צבאית אם לא יהיה משא ומתן עם טהרן.

ארו ציין בתשובה לשאלה כי תקיפה באירן תהיה מסובכת מאוד והזהיר כי צפויות להיות לה השלכות הרסניות על האזור. עוד אמר השגריר הצרפתי באו"ם כי הנציגים האירופים שניהלו מגעים עם אירן, הגיעו למסקנה שהיא אינה מעוניינת במשא ומתן וממשיכה לקדם את תוכנית הגרעין. השגריר ארו גם הודה שהעיצומים שהוטלו עד כה על אירן, לא הצליחו להניב הישגים.

עוד בנושא:
"אירן עשויה לשלוח כלי שיט לחופי ארצות הברית”
אחמדיניג'אד נאם באו"ם - נציגי המערב נטשו
צ’ייני: ”ישראל תתקוף את מתקני הגרעין באירן"
שר ההגנה של ארה”ב: מהפכה באירן - עניין של זמן

השגריר ארו אמר את הדברים מספר ימים לאחר שהנשיא הצרפתי ניקולא סרקוזי, הדגיש כי קיימת אפשרות לכך ש"תהיה מכת מנע נגד הרפובליקה האיסלמית". ארו סיפר לנוכחים בפאנל בניו יורק כי "באופן אישי, איני סבור שמדינות המערב יתנו לאירן את הסיכוי להגיע לנשק גרעיני".

ארו גם אמר שהסיבה שמדינות כמו צרפת, ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, סין ורוסיה ניהלו משא ומתן עם טהרן היא אך ורק כדי להימנע מעימות אפשרי. "אם לא נצליח להגיע לסיכום עם האירנים, קיים סיכוי לפעולה צבאית, וזה עלול להמיט אסון על האזור. גם כל המדינות הערביות מודאגות ממה שקורה עם הגרעין האירני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully