וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה של ארה"ב: מהפכה באירן - עניין של זמן

ליאון פנטה, עד לפני חודש ראש ה-CIA, הסביר כי אנשי תנועת הרפורמה האירנית לומדים רבות מעמיתיהם המהפכנים בטוניסיה, מצרים, לוב וסוריה. לדבריו, אל-קאעדה "נחלש מאוד" מאז 11/9

מהפכה נגד השלטון באירן היא "עניין של זמן" בלבד - כך צפה הלילה (רביעי) שר ההגנה החדש של ארצות הברית, ליאון פנטה. לדבריו, חברי תנועת הרפורמה האירנית, "התנועה הירוקה", לומדים מאחיהם שהשלימו את המהפכות בטוניסיה, במצרים ובלוב, ומאלו שממשיכים בהתקוממות בסוריה.

האופוזיציה באירן מרימה ראשה בשנים האחרונות:
יוני 2009: סיקור נרחב של הפגנות הענק בעקבות הבחירות
דצמבר 2009: הרוגים בהתחדשות המחאה
במקביל לאביב הערבי - המהומות התחדשו בתחילת השנה, ודוכאו

שר ההגנה של ארה"ב, ליאון פנטה, נושא דברים בטקס לנזכר הרוגי ה-11 בספטמבר, ניו יורק, 6 בספטמבר 2011. רויטרס
"הייתה לנו הצלחה מרשימה ברדיפת אל-קאעדה ומנהיגותו". פנטה בניו יורק, הלילה/רויטרס

פנטה, שנכנס לתפקיד בחודש שעבר לאחר שנים בתפקיד מנהל סוכנות הביון המרכזית CIA, התייחס לנושא בראיון לתוכניתו של צ'רלי רוז ברשת השידור הציבורית PBS. כשנשאל אם "האביב הערבי" יתפשט גם לאירן, השיב: "בהחלט. ראינו כבר לאחר הבחירות האחרונות ראיות לכך שבאירן קמה תנועה המעלה את אותם עניינים שעלו גם במקומות אחרים. מבחינות רבות, זה רק עניין של זמן לפני שצורה כזו של רפורמה ומהפכה תופיע גם באירן".

פנטה הוסיף כי על ארה"ב "לנסות ולנקוט בכל צעד אפשרי" כדי לסייע לאופוזיציה האירנית במאמציה, אך בה בעת, לדבריו, צריכים האמריקאים "להיזהר לא לעשות שום דבר שייצור רתיעה, ויחבל במאמצים הללו".

בסכמו את הנושא, אמר פנטה כי האירועים האחרונים בעולם הערבי לימדו אותנו ש"כשהאנשים מחליטים שהרגע הגיע, שינויים עצומים קורים. אני חושב שזה נכון לא רק למזרח התיכון, אלא גם לאירן".

הפגנות אופוזיציה בטהרן בירת אירן, 14 בפברואר 2011. AP
מהומות האופוזיציה באירן, במרץ האחרון/AP

פנטה, הנמצא בניו יורק, ערך אתמול ביקור, בצוותא עם ראש העיר מייקל בלומברג, באנדרטת הזיכרון שהוקמה באתר "גראונד זירו", שם עמדו מגדלי התאומים שנחרבו בפיגועי ה-11 בספטמבר. כמה ימים לפני יום השנה העשירי לאסון, נשא פנטה דברים במקום, ואמר בין היתר כי במהלך העשור שחלף, "נחלש מאוד" ארגון אל-קאעדה שהוציא לפועל את הפיגועים. "אנחנו יכולים להתגאות בכך", אמר, "שמאז ה-11/9 הייתה לנו הצלחה מרשימה ברדיפת הארגון ומנהיגותו. עם זאת, הם ממשיכים לתכנן פיגועים, ועלינו להיות מוכנים לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully