וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: עירו של קדאפי נופלת; קבר אחים בטריפולי

אמש הגיעו המורדים עד קילומטר ממרכז סירת, אך נסוגו כדי לאפשר עוד הפצצה של נאט"ו - לפני שנכנסו מחדש. בבירה התגלה קבר אחים ובו 1,270 גופות של מתנגדי משטר שנטבחו בכלא ב-1996

המורדים שהדיחו את מועמר קדאפי מהשלטון בלוב מרכזים היום (ראשון) מאמץ בעיר הולדתו של הרודן, סירת - אחד משני המעוזים האחרונים של תומכיו במדינה שטרם נכנעו, לצד העיירה בני וואליד, לאחר שבסוף השבוע שעבר נפלה העיר סבחה. אחרי מתקפת הפתע שהחלה אתמול, דיווחו המורדים כי הצליחו להגיע עד מרחק של קילומטר בודד ממרכז העיר. לאחר מכן נסוגו, כדי לאפשר למטוסי נאט"ו לפתוח בגל נוסף של הפצצת כוחותיו של קדאפי במהלך הלילה - שהכין את הקרקע להסתערות נוספת על העיר, היום.

כותרות אחרונות מלוב:
המורדים בלוב כבשו עוד עיר: "קדאפי היה פה"
מעוזי קדאפי לא נכנעים: "משתמשים במגן אנושי"
קמרון וסרקוזי בלוב: "נעזור לצוד את קדאפי"
דו"ח אמנסטי: גם המורדים בלוב ביצעו פשעי מלחמה
המורדים: חשפנו תוכנית קדאפי ל"השמדה עצמית"

כוחות המורדים בחזית מול העיר סירת, לוב, 25 בספטמבר 2011. רויטרס
כוחות המורדים בחזית סירת, היום/רויטרס

לפי הדיווחים מהעיר, עשן סמיך מיתמר מעליה וקולות עזים של ירי משמעים כל העת, בעוד טורים ארוכים של כלי רכב של המורדים עושים את דרכם אל תוכה. לפי כמה דיווחים, הם כמעט ואינם נתקלים היום בהתנגדות, וכיבוש העיר נראה קרוב מאי פעם. עם זאת, המורדים ממשיכים לטעון כי כוחותיו של קדאפי בעיר, הכוללים צלפים רבים, מסתתרם במסגדים ומאחורי ריכוזים של אוכלוסיה אזרחית.

בתוך כך, דיווחו היום המורדים על ניסיון נוסף למתקפת נגד מצד כוחותיו של קדאפי, הפעם בעיר גדאמס שבדרום-מערב המדינה, סמוך לגבול אלג'יריה. לדברי המורדים, העיר הותקפה על ידי נאמני קדאפי, אך הם נהדפו. "לפי המידע שבידינו, הכוחות שתקפו את העיר קשורים לבנו של קדאפי, חמיס", הסביר דובר צבא המורדים, אחמד באני. "אנחנו צופים עוד התקפות כאלו באותו אזור, אבל לוחמי החירות שלנו שולטים בו, והם לא יאפשרו התקפות נוספות".

בבנגזי בוחרים ממשלה

בינתיים בבנגזי שבמזרח המדינה, החלה היום ועידה בת שלושה ימים של מועצת המעבר הלאומית שהקימו המורדים, בה נדונה הקמת ממשלת מעבר. סוכם כבר שהממשלה תכלול ראש ממשלה, סגן ו-22 שרים. במועצה מבטיחים להכריז על כינון ממשלה בתוך שבוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כוחות המורדים בחזית מול העיר סירת, לוב, 25 בספטמבר 2011. רויטרס
קרבות בפאתי סירת, היום/רויטרס

בבירה טריפולי, דיווחה היום מועצת המורדים על גילויו של קבר אחים, ובו-1,270 גופות של אסירים שנרצחו בשנת 1996 על ידי אנשיו של קדאפי, בטבח מרוכז בכלא אבו סלים הידוע לשמצה. ארגוני זכויות אדם מעריכים כי ב"טבח אבו סלים", נהרגו בסך הכל כ-2,000 מתנגדים של משטר קדאפי. יוזכר כי התקוממות הנוכחית החלה למעשה כהפגנת מחאה של בני משפחות הנרצחים באותו טבח, שדרשו את שחרור פרקליטם מהכלא.

חאלד אל-שריף, דובר של מועצת המורדים, הסביר כי הקבר התגלה לפני כשבועיים, בעזרת מידע שהתקבל ממעורבים באותו טבח, שנעצרו ונחקרו. "יש כאן יותר מ-1,270 שהידים", אמר רופא האחראי על הטיפול בקבר, ד"ר עוסמאן עבד אל-ג'ליל. "אנחנו מתכוונים להפריד כל אחד ולזהות אותו באמצעות השוואת DNA לבני משפחות ההרוגים. זה עשוי לקחת שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully