וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעוזי קדאפי לא נכנעים: "משתמשים במגן אנושי"

המורדים בלוב ממשיכים ללא הצלחה במאמציהם לכבוש את בני וואליד, סבחה וסירת. לפי דיווחי המורדים, בעיר הולדתו של השליט המודח, שולחים נאמניו נשים וילדים לרחובות ומסתתרים מאחוריהם

חודש אחרי נפילת טריפולי, כוחות השלטון החדש בלוב ממשיכים בנסיונותיהם לכבוש את המעוזים הנותרים של נאמני השליט המודח מועמר קדאפי במדינה - בינתיים ללא הצלחה. אחר הצהריים (ראשון) חידשו כוחותיהם את הפגזת סירת, עיר הולדתו של קדאפי. לפי הדיווחים, העיר מופגזת בכבדות, בין היתר בטילים, ועשן סמיך אופף אותה. "המצב מסוכן מאוד", אמר לרויטרס מוחמד עבדאללה, אחד מלוחמי המורדים במקום. "יש כאן כל סוג נשק שאפשר לדמיין".

לוב אחרי קדאפי - עוד כותרות:
קמרון וסרקוזי בלוב: "נעזור לצוד את קדאפי"
דו"ח אמנסטי: גם המורדים בלוב ביצעו פשעי מלחמה
המורדים: חשפנו תוכנית קדאפי ל"השמדה עצמית"
בנו של קדאפי, אל-סעדי, ברח לניז'ר השכנה
צו מעצר בינלאומי של האינטרפול נגד קדאפי

קרבות בין נאמני קדאפי למורדים באזור העיר סירת, לוב, 18 בספטמבר 2011. רויטרס
לוחם מורד בקרבות סביב סירת, היום/רויטרס

המערכה על העיר נמשכת כבר ארבעה ימים. המורדים, בכוח עצום המונה כ-900 כלי רכב חמושים, צרים על העיר וכבר הצליחו לכבוש את שדה התעופה שלה - אך לפי דיווחיהם, ההתנגדות מצד לוחמיו של קדאפי היא עזה. כך גם הדברים בשני המעוזים האחרים של נאמני קדאפי שטרם נכבשו - העיירה בני וואליד שמדרום לטריפולי, שהבוקר נכשל ניסיון לכבוש אותה, והעיר המדברית סבחה שבדרום המדינה. לפי הערכות המורדים, קדאפי עצמו מסתתר באחד משלושת המוקדים הללו.

בסירת, לפי עדות המורדים, משתמשים נאמני קדאפי באזרחי העיר כמגן אנושי. "הם פשוט משוגעים שם", אמר לכתב ה"גרדיאן" עבד אל-באסט האדייה, אחד הלוחמים המשתתפים במתקפה על העיר, והסביר כי לוחמי קדאפי שולחים אזרחים לרחוב כדי למנוע ירי בכל פעם שהם עוברים מבניין לבניין. "הם מקימים 'חומה' של נשים וילדים. היינו יכולים לגמור את זה מזמן, אבל אנחנו יודעים שיש שם הרבה אזרחים, ואנחנו לא רוצים להרוג אותם".

קרבות בין נאמני קדאפי למורדים באזור העיר סירת, לוב, 18 בספטמבר 2011. רויטרס
"יש כאן כל סוג נשק שאפשר לדמיין". אזור סירת, הבוקר/רויטרס

במהלך חילופי האש סביב סירת נפצע אתמול איאן לי, עיתונאי של רשת CNN. לי בן ה-27, מפיק חדשות, צפה בלחימה על כביש החוף, כשנפגע מרסיסים של פגז אר-פי-ג'י. "ספגנו אש כבדה, ולפתע הרגשתי משהו ברגל", סיפר. "התגלגלתי מעבר לסוללה כדי להסתתר, כי המשיכו לירות עלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully