וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים: חשפנו תוכנית קדאפי ל"השמדה עצמית"

המורדים הציגו בפני כתבת "סקיי" ארבע סוללות טילי שיוט סביב טריפולי, שהיו מכוונות לעבר הבירה, והיו אמורות לשמש לטענתם לצורך יישומה של "תוכנית ההתאבדות" של השליט המודח

לשליט לוב המודח, מועמר קדאפי, הייתה תוכנית "השמדה עצמית" לבירה טריפולי - כך טוענים גורמים מקרב המורדים שהדיחו אותו משלטונו. כתבת רשת "סקיי ניוז" הציגה היום צילומים מארבע נקודות מחוץ לטריופלי, לשם לקחו אותה המורדים, בהן מוצבות סוללות של טילי שיוט מונחי-מכ"ם שהיו מכוונות מבחוץ אל עבר העיר, וננטשו על ידי כוחותיו של קדאפי. לטענת המורדים, זהו אימות ראשון לטענות שהשמיע לפני כחודשיים דיפלומט רוסי בטריפולי, מיכאל מרגלוב, לפיהן קדאפי תכנן לפוצץ את הבירה בעזרת טילים, אם תיפול לידי אויביו, במסגרת "תוכנית התאבדות" שהכין.

נפילת קדאפי - כותרות אחרונות בוואלה!:
בנו של קדאפי, אל-סעדי, ברח לניז'ר השכנה
מהלך גורלי: סמל ההפיכה נגד קדאפי הגיע לטריפולי
צו מעצר בינלאומי של האינטרפול נגד מועמר קדאפי
קדאפי בורח מלוב? שיירה לניז'ר "עם כסף וזהב"

מורדים שהשתלטו על בסיס טילים של כוחותיו של קדאפי ליד טריפולי, לוב, ספטמבר 2011. רויטרס
חיילי מורדים בבסיס טילים של קדאפי שננטש, החודש מחוץ לטריפולי/רויטרס

לדברי חיילי המורדים, כוחות של קדאפי עדיין מסתובבים בשטח סביב טריפולי, והם עלולים לנסות ולהשתלט שוב על הסוללות. "אין לנו שום מושג איך להשתמש בטילים הללו", סיפר אחד מהם. "אנחנו כאן רק כדי לאבטח אותם ולמנוע ממישהו אחר להשתמש בהם".

עוד בלוב, כוחות המורדים עדיין מכתרים את העיירה בני וואליד שמדרום לטריפולי, בה מתבצרים כוחות של נאמני קדאפי שטרם נכנעו - אחד משלושה מוקדים במדינה שעדיין נשלטים על ידי השליט המודח, לצד עיר הולדתו סירת והעיר המדברית סבחה בדרום.

כוחות מורדים בחזית סמוך לעיירה בני וואליד, לוב, 11 בספטמבר 2011. רויטרס
חיילי מורדים בחזית מחוץ לבני וואליד. עימותים פנימיים מעכבים את ההתקדמות/רויטרס

זה ימים ארוכים שאין כל התקדמות בחזית הזו, בין היתר בגלל עימותים בין כוחות המורדים לבין עצמם. על רקע זה, הודיע אתמול ראש מועצת המורדים, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, שהתמקם השבוע בטריפולי, כי החל מהלך לאיחוד כל הפלגים הצבאיים במדינה תחת הנהגה אחת. "מעתה", הבהיר ראש ממשלת המורדים, מחמוד ג'יבריל, "יפעלו כל גדודי המהפכה תחת מטריית המועצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully