וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: בנו של קדאפי, אל-סעדי, ברח לניז'ר השכנה

12.9.2011 / 1:24

אחרי השמועות כי השליט המודח ברח מלוב למדינה מדרום-מערב, שהוכחשו על ידו ועל ידי מקורביו, הגיע למדינה בנו, אל-סעדי קדאפי. חיילי צבא ניז'ר פתחו באש על השיירה, אך איש לא נפגע

אל-סעדי קדאפי, בנו של שליט לוב המודח מועמר קדאפי, הגיע אמש (ראשון) לשטחה של ניז'ר, שכנתה של לוב מדרום, כך הודיע שר המשפטים בממשלת ניז'ר. "הוא הגיע במשלחת של תשעה אנשים, הם נמצאו כשהם בדרכם לעיר אגאדז", אמר השר, מארו אדאמו, במסיבת עיתונאים בהתייחסו לעיר אליה הגיעו באחרונה לפחות שתי משלחות של קדאפי. לדבריו, חיילים מצבא ניז'ר ירו לעבר משלחתו של קדאפי הבן. "לא עודכנו לגבי הגעת המשלחת", הסביר אדאמו שהוסיף כי סעדי קדאפי ויתר אנשי המשלחת צפויים להיות מועברים לבירה ניאמיי במהלך היום או מחר.

בנו של שליט לוב מועמר קדאפי, סעדי קדאפי. רויטרס
בניז'ר הופתעו. אל-סעדי קדאפי/רויטרס

ביום חמישי הכחיש קדאפי האב את השמועות לפיהן בכוונתו לברוח לניז'ר, על רקע הדיווחים על כך ששיירות מצבאו חצו את הגבול למדינה השכנה. בהקלטה ששודרה בערוץ טלוויזיה סורי, הבהיר קדאפי כי "זו לא הפעם הראשונה ששיירות צבאיות נכנסות ויוצאות מניז'ר". בהקלטה קדאפי הוסיף כי ימשיך להיאבק במורדים בארצו.

עוד על נפילת קדאפי:
מהלך גורלי: סמל ההפיכה נגד קדאפי הגיע לטריפולי
צו מעצר בינלאומי נגד מועמר קדאפי
קדאפי בורח מלוב? שיירה לניז'ר "עם כסף וזהב"
נכנעים או נאבקים? מחלוקת בין בניו של קדאפי

גם שר המשפטים של ניז'ר הכחיש אז כי קדאפי נמצא בשטח מדינתו. כמו כן, הוא דחה את הדיווחים אודות שיירה של 200 כלי רכב משוריינים שנכנסו למדינה מלוב בימים האחרונים.

שליט חדש בטריפולי

אתמול הגיע יו"ר המועצה הזמנית של המורדים בלוב, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, לבירה טריפולי, לראשונה מאז השיגו כוחותיו שליטה על העיר בחודש שעבר לאחר מאבק ממושך בתומכי קדאפי. עבד אל-ג'ליל, שהיה שר המשפטים בממשלתו של קדאפי היה מוערך בעולם עוד מהימים שקדמו להתקוממות, כשערך כשר משפטים רפורמה בחוק הפלילי הלובי וזכה לשבחים מארגוני זכויות אדם.

זמן קצר אחרי פרוץ ההתקוממות התפטר במחאה על הרג המפגינים בידי השלטון. ובכל זאת, הבעיה העיקרית שלו נותרה עברו: רבים מקרב המורדים מסתכלים עליו בחשד, כמו על כל מי שהיה חלק משלטונו של קדאפי, ודורשים למנות מנהיג ללא כל קשרים לשלטון הישן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully