וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנעים או נאבקים? מחלוקת בין בניו של קדאפי

בעוד סייף אל-איסלם קדאפי, בנו המוכר יותר של שליט לוב המודח, קורא להביס את כוחות המורדים, הבן סעדי שוקל לצאת ממחבואו וטוען כי אביו הסכים לו "לנהל שיחות עם המורדים"

מלחמת אחים? סייף אל-איסלם קדאפי, בנו של שליט לוב המודח, הבטיח אמש (רביעי) לשחרר את "הכיכר הירוקה" בטריפולי ולהביס את כוחות המורדים. בהצהרה מטעמו ששודרה בתחנת הלוויין הכווייתית "אל-ראיי", נמסר כי קדאפי הבן חוסה באחד מפרברי טריפולי וכי מצבו של אביו "טוב מאוד". לדבריו, 20 אלף צעירים נמצאים בדרכם לבירה הלובית כדי לכבוש אותה בחזרה מידי המתקוממים.

מלחמת האזרחים בלוב - עדכונים אחרונים:
בעקבות ההפיכה: העולם מסיר הסנקציות מלוב
היום שאחרי קדאפי: ”יהיה מרחץ דמים, כמו עירק”
דיווח בלוב: 50 אלף נהרגו מתחילת העימותים
נכדה נולדה לקדאפי באלג’יריה; ”הוא ברח דרומה”
אלג’יריה אישרה: אשת קדאפי וכמה מילדיו בשטחנו

מנגד, סעדי קדאפי, בן נוסף של השליט המודח, הציע להיכנע בפני המורדים. רשת "אל-ג'זירה" דיווחה מפיו של "בכיר בשורות המורדים" כי קדאפי הבן אמר שאם יוענקו לו ערבויות לביטחונו, הוא ישקול לצאת ממחבואו באזור טריפולי הבירה, ו"אף לערוק לשורות המהפכה".

קדאפי הבן עצמו אמר בראיון טלוויזיוני כי הוא קיבל את הסכמתו של אביו לנהל שיחות עם מועצת המורדים כדי לעצור את שפיכות הדמים בלוב. "אנחנו יודעים שהם מייצגים מפלגה חוקית, אך אנו הממשלה וגם כן מפלגה חוקית", אמר. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי המורדים התחייבו לדאוג לאבטחתו של סעדי קדאפי, אם זה אכן ייכנע.

בתוך כך, שר החוץ של לוב, עבד אל-עטי אל-עוביידי, אותר אמש בביתו בטריפולי ונעצר. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, כי הוא הועבר לידיהם של המורדים ולא ברור מה יעלה בגורלו. אל-עוביידי מונה לתפקידו בחודש אפריל, לאחר שמוסא קוסא, השר הקודם ויד ימינו של מועמר קדאפי, ערק לבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully