וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההפיכה: העולם מסיר הסנקציות מלוב

האו"ם והאיחוד האירופי החלו בצעדים להפשרת מיליארדים שהוקפאו במהלך ההתקוממות, וצפויים לבטל את האיסור לסחור עם המדינה. המורדים מכינים "הכרזת עצמאות" שתסלול את הדרך לבחירות

על רקע השלמתה הקרבה של ההפיכה בלוב, במסגרתה הודח השליט מועמר קדאפי, הולכות ומתבטלות בהדרגה הסנקציות הבינלאומיות שהיו מוטלות על המדינה בגלל הדיכוי האכזרי שבו נקט שלטונו של קדאפי נגד מתנגדיו.

הלילה (רביעי) אישר האו"ם את בקשתה של בריטניה להפשיר 1.6 מיליארד דולרים השייכים ללוב, שהוקפאו במהלך חודשי ההתקוממות. "המצב ההומניטרי בלוב מחייב הזרמת כספים, ובימים הקרובים יהיה צורך בפעולה נוספת", אמר מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון. בסוכנות הידיעות הצרפתית, דווח עוד כי צרפת וגרמניה ממתינות עדיין לאישור מטעם הארגון על מנת להעביר יותר מ-8.6 מיליארד דולרים נוספים שהוקפאו במהלך המהומות.

סופו של קדאפי - עוד כותרות בוואלה!:
דיווח בלוב: 50 אלף נהרגו מתחילת ההתקוממות
נכדה נולדה לקדאפי באלג'יריה; "הוא ברח דרומה"
"קדאפי התעלל מינית ב'אמזונות' ששמרו עליו"
בטריפולי, במנהרות או בעיר הולדתו - איפה קדאפי?
"נוורלנד" של קדאפי: בתוך ארמונו של שליט לוב

המורדים חוגגים את עיד אל-פיטר, טריפולי, לוב, 31 באוגוסט 2011. רויטרס
חוגגים עיד אל-פיטר ראשון ללא קדאפי, היום ב"כיכר השהידים"/רויטרס

גם האיחוד האירופי צפוי להסיר, ככל הנראה עד יום שישי השבוע, את הסנקציות השונות שאסרו בין היתר סחר עם נמלים, עם חברות נפט ועם גופים נוספים בלוב, כך מסר היום לרויטרס דיפולמט בארגון. "27 המדינות החברות באיחוד הגיעו להסכמה על הסרת הסנקציות, על מנת לסייע למועצה הצבאית בלוב בראשות המורדים לקדם את הכלכלה במדינה", נמסר.

לוב החדשה: פלורליזם מפלגתי - וחוק איסלמי

המורדים, בינתיים, חוגגים את עיד אל-פיטר הראשון ללא קדאפי, ופועלים להמשיך ולבסס את שלטונם במדינה. בשבת הקרובה יפוג האולטימטום שהציבו לנאמני קדאפי שעדיין מתבצרים בערים סירת שעל קו החוף וסבחה בדרום המדינה, ולאחריו יפתחו במתקפה צבאית נגדם. עלי טרחוני, שר האוצר והנפט בממשלת המורדים, הביע היום אופטימיות בעניין: "אני חושב שהבריון הרוצח (קדאפי) יודע שאין לו לאן לברוח. אין לי בעיה לחכות עוד שבוע לנפילתו הסופית. חיכיתי 42 שנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
המורדים חוגגים את עיד אל-פיטר, טריפולי, לוב, 31 באוגוסט 2011. רויטרס
מרכז טריפולי, היום/רויטרס

מועצת המורדים קבעה היום סדרה של צעדים עתידיים לקראת מיסודו של שלטון דמוקרטי במדינה, שיימשכו 18 חודשים ובסיומם ייערכו בחירות חופשיות בפיקוח האו"ם. השלב הראשון בתהליך אמור להיות "הכרזת עצמאות" של מועצת המורדים, אולם זו מתעכבת בינתיים, ולדברי ראש המועצה, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, ראשית צריכים להתמלא כמה תנאים, ובראשם - לכידתו או הריגתו של קדאפי.

בין עקרונות היסוד של המשטר החדש, שאמורות להופיע בהכרזה, שעותק ממנה הגיע לסוכנות הידיעות רויטרס: לוב היא מדינה דמוקרטית ועצמאית שטריפולי היא בירתה, האיסלם הוא הדת הרשמית שלה, השריעה האיסלמית היא הבסיס לחוקיה והערבית היא שפתה הרשמית; זכויותיהן של כל קבוצות המיעוט יישמרו; במדינה תפעל מערכת מפלגתית פלורליסטית שתפעל להעברת השלטון בדרכי שלום; כל אזרחי המדינה יהיו שווים בפני החוק ולא יופלו לרעה על בסיס דת, אמונה, שפה, מעמד כלכלי, מין, ייחוס משפחתי, דעות פוליטיות או השתייכות שבטית; יובטחו חופש ביטוי וזכות להפגין לכל; תיאסר פעילותם של ארגונים חמושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully