וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלוב: 50 אלף נהרגו מתחילת העימותים

30.8.2011 / 20:23

קצין בכיר בקרב המורדים נגד שלטונו של קדאפי דיווח כי ההערכה היא שכל בני האדם שנעדרו במהלך הלחימה מתים, וכי המורדים שיחררו 28,000 אסירים. מקומו של קדאפי עדיין לא ידוע

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

50 אלף בני אדם נהרגו בלוב בעימותים בין שליט לוב המודח, מועמר קדאפי, לבין המורדים, מאז שהחלו לפני כשישה חודשים, כך דיווח היום (שלישי) לסוכנות הידיעות רויטרס הקולונל הישאם בוהגיהאר, מפקד בצבא המורדים. "באזור הערים זליתן ומיסרתה נהרגו בין 15 אלף ל-17 אלף בני אדם, וגם אזור ההרים במערב המדינה ספג נפגעים רבים", אמר הקולונל השייך כעת למועצה הזמנית השולטת בלוב, והוסיף כי "שיחררנו כ-28 אלף אסירים. אנחנו מעריכים שכל הנעדרים מתים". עוד דיווח הבכיר, כי גם בערים במזרח המדינה בהן התרחשה לחימה דווח על הרוגים רבים.

עוד באותו נושא:
נכדה נולדה לקדאפי באלג'יריה; "הוא ברח דרומה"
אלג'יריה אישרה: אשת קדאפי וכמה מילדיו בשטחנו
דיווח: טילים לוביים הוברחו לרצועת עזה

חגיגות ניצחון של המורדים, כיכר החללים (הכיכר הירוקה) טריפולי, לוב, 23 באוגוסט 2011. רויטרס
חגיגות הניצחון של המורדים בטריפולי/רויטרס

בתוך כך, מקום הימצאו של קדאפי עצמו ממשיך להיות תעלומה. רשת "סקיי ניוז" פירסמה היום דברים שאמר שומר ראש של אחד מבניו של השליט המודח, שטען כי קדאפי שהה בטריפולי עד ליום שישי האחרון, ואז נמלט דרומה, לעבר העיר סבחה - אחד משני המעוזים האחרונים במדינה שבהם עדיין שולטים נאמניו, לצד עיר הולדתו, סירת, הנמצאת במרכז קו החוף הלובי. לא ברור כיצד בדיוק יצליח קדאפי להגיע למחוז חפצו, היות שהמורדים דיווחו בתחילת השבוע כי הם שולטים בכביש מטריפולי לסבחה.

כוחות המורדים, בינתיים, ממשיכים למקד את מאמציהם בניסיון להשתלט על סירת, והיום הציבו לתושביה אולטימטום. ראש מועצת המעבר הזמנית של המורדים, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, הודיע כי המורדים יאפשרו לתושבי העיר - ולתושבי כל האזורים במדינה שעדיין נאמנים לקדאפי (בהם גם "כיסי התנגדות" בטריפולי) - להיכנע עד שבת הקרובה, או שיהיו צפויים לתקיפה צבאית. אם העיר תותקף, מעריכים המורדים כי כיבושה ייארך כעשרה ימים. במהלך השבוע האחרון כבר ניסו המורדים לכבוש אותה, ללא הצלחה. גם בנאט"ו אמרו היום כי מאמציהם ממוקדים כרגע באזור סירת, בכל הקשור להפצצות אוויריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully