וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת ההסברה הגיעה גם לרכבת התחתית בניו יורק

ברקע ההצבעה הגורלית במטה האו"ם, קמפיין חדש הגיע לניו יורק: אמריקנים מודאגים קוראים לבטל את הסיוע הצבאי לישראל, מטעמים שונים, בהם חיסכון. ויש כבר מי שהכריז נגדם מלחמה

העצרת ה-66 של האומות המאוחדות כבר נפתחה בניו יורק, והפלסטינים מתכוננים במרץ לקראת ההצבעה בנוגע למדינתם העתידית - אם כלל תתקיים הצבעה, בין אם במועצת הביטחון או בעצרת הכללית. בינתיים, קמפיין המתנהל זה שנתיים בכמה ערים בארצות הברית, בקריאה לבטל את הסיוע הכספי המוענק לישראל, הגיע בשבועיים האחרונים לניו יורק, וליתר דיוק: לרכבת התחתית שלה.

בקרונות הרכבת התחתית ובתחנות הגדולות נתלו שלטים הקוראים לבטל את הסעיף בחוק התקציב האמריקאי המעניק "סיוע כספי לישראל המשמש אותה כדי לצייד את כוחות הביטחון שלה". לפחות 25 כרזות נתלו ב-18 תחנות ובקרונות בקווים המרכזיים. כך, לכל הפחות, הזדרזו לדווח לכלי התקשורת מי שהתרעמו מהצבתם - ובעיקר ארגון Stand With Us הפרו-ישראלי, שכבר הבטיח להחזיר מלחמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי רשת CNN, הארגון שאירגן ומימן את מסע הפרסום נקרא "The Committee for a Just Peace in Israel and Palestine". אנשיו טוענים כי הם מסתייעים בתרומות פרטיות מצד קבוצות חברתיות רבות, בין היתר בסן פרנסיסקו ובוושינגטון. הם שוללים ביקורת לגבי מניעיהם, וטוענים כי הם רק "מעוניינים לעודד שלום, שוויון וביטחון עבור הפלסטינים והישראלים, וגם ליידע את האומה האמריקנית על ההיקף וההשלכות של הסיוע הצבאי הניתן לישראל".

"כל הסיוע הכספי מאז 1948 לא שם קץ לאלימות"

קרל שירן, פעיל בקרן WESPAC (שמטרותיה, בין היתר, "לשים קץ לקולוניזציה באדמות הערביות, להכיר בזכויות הערבים-הפלסטינים בישראל ובזכות השיבה"), אמר כי הקרן היא שתרמה למינוף הקמפיין בניו יורק, וכי בסך הכל מדובר ברצון להוכיח שהתיקצוב החיצוני לישראל פוגע בכל הצדדים המעורבים בסכסוך. "זכויות האדם של הפלסטינים מופרות, ישראל הופכת תלויה בארצות הברית - ואנחנו, האמריקנים, מבזבזים כסף", אמר. לפי נתוני מחלקת המדינה, תקציב הסיוע השנתי לישראל נאמד ב-2009 בכ-2.5 מיליארד דולרים, ובשנה הבאה יעמוד על שלושה מיליארד דולרים, ויזנק שוב בשנים הקרובות.

באתר הרשמי של הקמפיין נכתב כי "61.3 מיליארד דולרים שהוענקו לישראל כסיוע צבאי מאז 1948, לא הביאו שלום או צדק, או שמו לקץ לאלימות". כמו כן נכתב כי מנגד, תקציבים אלה "סייעו לענישה הקולקטיבית באמצעות המצור על עזה וההרס המתמשך של אדמות הפלסטינים". עוד נכתב כי "מדובר בהפניית כספי המסים שלנו, אותם הרווחנו בעמל רב, לידי ממשלה זרה, שפעילויותיה חותרות תחתנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שכבר הספיקו להביע את זעמם, כאמור, הם אנשי Stand With Us, ארגון הסברה פרו-ישראלי הפועל בחו"ל. מנהלת הארגון, רוז רוטשטיין, אמרה ל-CNN כי בכוונה להשיק קמפיין נגדי בניו יורק, מכיוון שמתחריה בתחום פרסום הסברתי זה "אינם מייצגים נכון את הקונפליקט, מתעלמים מהעובדה שהעולם הערבי וחמאס סירבו להצעות שלום במשך עשורים - ומתעלמים מירי הרקטות המתמשך לעבר ישראל". באופן טבעי, ומובן למדי, רוטשטיין בחרה לתקוף דווקא את הסיוע האמריקני לרשות הפלסטינית, שנאמד בכ-500 מיליון דולרים מדי שנה.

"לאן שהם ילכו, נלך אנחנו", נשבעה רוטשטיין, והבטיחה לרדוף את תולי הכרזות ברכבת התחתית. "כשמישהו משקר לגבי בני העם שלך, אתה חייב להתייצב מולו ולהגיד: 'אתה משקר'". היא מתכוונת לפרסם כרזות שיציגו שני ילדים, ערבי ויהודי, כשהם חבוקים ומחייכים, והכותרת תקרא: "ישראל זקוקה לפרטנר לשלום". כותרת המשנה, אגב, תקרא: "הרשות הפלסטינית חייבת להכיר בישראל ולחנך לשלום - ולא לשנאה". רוטשטיין, אגב, לא ציינה אם הכרזות שלה יכללו גם קריאה "לחינוך לשלום" במערכת החינוך הישראלית.

בינתיים, נדמה, המלחמה מתנהלת רק במשרדי הפרסום

ה"דיילי ניוז" המקומי מדווח כי חבר מועצת העיר מברוקלין פנה להנהלת הרכבת ודרש להסיר את הכרזות, לאחר שטען כי מדובר ב"קמפיין פרובוקטיבי שנושא מסר אנטי-ישראלי". הנהלת הרכבת מסרה בתגובה כי אין בכוונתה לפעול בנושא, מכיוון שתוכן המודעות מעוגן תחת התיקון הראשון לחוקה וחופש הביטוי.

בסופו של דבר, כנראה שהמלחמה מתנהלת כרגע בעיקר בין מפרסמי הכרזות לבין מי שמתכוון להשיק קמפיין מתחרה, ואולי הדרך הטובה ביותר לבדוק עד כמה אפקטיביות המודעות היא לשאול את מי שכבר הספיק לחלוף לידן. אלכס זמברנו, בן 34 מהאיסט ווילג', לא ממש ידע מה לומר. "אני יודע מה קורה עם פלסטין וישראל", אמר לכתב ה"דיילי ניוז" במה שנשמע כחוסר עניין משווע, "אבל בסך הכל מדובר בעוד פרסומת שאף אחד לא שם לב אליה", סיכם.

מלחמות ההסברה - כותרות אחרונות
משרד החוץ ביוטיוב: הפלסטינים מקדמים השמדתנו
מי גרם למשרד ההסברה להפיץ סרטון מפוברק?
מצטערים, שביתה: הופסקה ההסברה נגד אירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully