וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל העיצומים: אין הסברה ישראלית נגד אירן

פנחס וולף

5.1.2011 / 12:27

עיצומי עובדי משרד החוץ, שכבר הביאו לביטול ביקור נשיא רוסיה בארץ, ממשיכים לפגוע בהסברה הישראלית. בין היתר הופסקה ההסברה נגד המשטים לעזה, וכעת גם ביקור אנגלה מרקל מטל בספק

העיצומים בהם נוקטים עובדי משרד החוץ, גרמו לנזקים כבדים להסברה הישראלית בעולם. בדיון שנערך בוועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, הצביע נציג משרד החוץ, חיים אסרף, על חלק מהנזקים שכבר נגרמו למדינה בעקבות העיצומים.

"נאלצנו לומר לעובדים: 'אל תתקדמו בעניין המאבק נגד התגרענות אירן'", אמר אסרף. "אנחנו אלו שסופגים את ה'עגבניות' מארגונים בינלאומיים עוינים ונאלצנו לומר לעובדים: 'תורידו את הרגל מהגז בהסברה הישראלית'. מכאן ולהבא החלטנו שאנחנו לא מטפלים במשטים שינסו להגיע לעזה. מדובר בעניינים קיומיים למדינת ישראל. אם יהיו לאירן טילים זה אינטרס קיומי ואם נמשיך לחטוף 'גולדסטונים' למיניהם, זה מקעקע את יסודות המדינה".

העיצומים הובילו גם לביטול ביקורים של מנהיגי מדינות בישראל. לאחר ביטול ביקור נשיא רוסיה מדבדב גם ביקורה המתוכנן בישראל של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ושרים בממשלתה מוטל בספק. יו"ר ועד העובדים המדיני במשרד החוץ חנן גודר אמר לוואלה! חדשות, כי הבוקר הוא שוחח עם שגריר גרמניה בישראל, עדכן אותו על העיצומים והסביר לו כי משמעות הדבר היא שמשרד החוץ לא יטפל כלל בביקור, כולל סידורי ההסעות והזמנות המלון לחברי המשלחת.

בדיון נחשפו גם נתוני השכר של עובדי משרד החוץ וההצעות של משרד האוצר כפי שהובאו לידי הגורמים במשרד החוץ. על פי הנתונים שהציג סגן שר החוץ דני איילון, האוצר הציע כי בנוסף להסכם האחרון בין ההסתדרות לבין משרד האוצר על תוספת של 6.25% במשכורת ותשלום חד פעמי של 2,000 שקלים, יוסיף לעובדי שירות החוץ 2.5% נוספים ועוד 3,000 שקלים כמענק חד פעמי. כך שבסך הכל, יקבלו עובדי משרד החוץ תוספת של 8.75% לשכר ועוד 5,000 שקלים בתשלום חד פעמי.

12% מעובדי משרד החוץ - מתחת לקו העוני

מעבר לכך, עובד ששירת בחו"ל יקבל תוספת מידית של עד 6% נוספים כך שחלק גדול מהעובדים יזכו לתוספת של 14.75% במשכורת. לאלו מן העובדים שמחזיקים בתואר שני תינתן תוספת של בין 7.5% ל-15% נוספים. ועד העובדים של משרד החוץ סירב לקבל את ההצעה ומשום כך נמשכים העיצומים.

עובדי משרד החוץ זכו לאהדה בקרב חברי הכנסת. לדברי יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (ליכוד), "יש חשש לפגיעה בביטחון הלאומי במידה שהעיצומים יימשכו. אם הם יימשכו בכוונתי לפנות לראש הממשלה כדי שיפעיל את השפעתו לפתרון הסכסוך. על פי הבנתי הפערים אינם גדולים, אולם האוצר אינו מגיע בידיים נקיות". כץ הודיע כי בכוונתו לכנס כבר היום בדלתיים סגורות את נציגי הצדדים כדי לנסות ולהגיע לפתרון.

נציג נוסף של משרד החוץ הציג נזקים נוספים שנגרמו כתוצאה מהשביתה. לדבריו, ישראלים בחו"ל נותרו ללא דרכונים וקרוב ל-1,700 עובדים זרים, בהם עובדים סיעודיים, לא נכנסו לישראל: "כואב לנו שכל הזמן אנחנו צריכים להיכנס לעיצומים כי משרד האוצר אטום".

יו"ר הוועד גודר אמר בפתח הישיבה, כי "עובדי שירות החוץ נמצאים בסולם שכר ייחודי שעליו חתמו ב-93'. אחד הדברים הכואבים הוא שכאשר אתה מדבר מתעלמים ממך וחבל שצריך להפוך שולחנות. 12% מעובדי משרד החוץ בארץ נמצאים מתחת לקו העוני ומרוויחים פחות מ-5,800 שקלים, ומדובר בעובדים עם תואר שני. 23% מקבלים השלמת הכנסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully