וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאטור מתגונן: "לא ניסיתי לפגוע בסיירות צה"ל"

בתגובה לדיווח לפיו הוא מקדם חקיקה להגבלת התקצוב האמריקאי ל-3 יחידות מובחרות בצה"ל, בשל הפרת זכויות אדם, מסר פטריק ליהי הדמוקרט: "הדיווח לא מדויק, החוק נוגע לסיוע בכל העולם"

משרדו של הסנטור פטריק ליהי הכחיש הלילה (רביעי) באופן חלקי את הפרסום אתמול בעיתון "הארץ", לפיו מתכוון הסנטור הדמוקרטי ממדינת ורמונט לפעול לקיצוץ בכספים שמעבירה ארצות הברית למספר יחידות צה"ליות מובחרות. דובר מטעם משרדו של הסנטור אמר לאתר "פוליטיקו" כי הדיווח "מכיל אי-דיוקים משמעותיים".

"הארץ" דיווח אתמול כי ליהי פעל להפסקת הסיוע לשלוש יחידות מובחרות בצה"ל - דובדבן, שלדג ושייטת 13 - בתגובה להאשמות כלפיהן על ידי ארגוני זכויות אדם בגין מקרי התעללות בגדה המערבית וברצועת עזה.

על פי הדיווח, הסנאטור ליהי פעל להכנסת סעיף בחוק לסיוע לכוחות ביטחון זרים שיגביל את המימון של יחידות אלה. עוד דווח, כי שר הביטחון אהוד ברק נפגש עם ליהי לפני מספר שבועות על מנת לנסות ולשכנע אותו לחזור בו מניסיונותיו. על דיווח זה אמר דוברו של ליהי כי הוא איננו מפרט על פגישותיו האישיות עם בכירים ישראלים.

דוברו של ליהי, דייוויד קארל, ביקש להבהיר כי יוזמת החקיקה אינה קשורה באופן ספציפי ליחידות בצה"ל. לדבריו, תיקון החקיקה שהציע הסנטור "נוגע לסיוע האמריקאי לכוחות ביטחון זרים מסביב לעולם, ומיועד ליישום באופן עקבי בכל הספקטרום של הסיוע הצבאי האמריקאי בעולם". התיקון המדובר אמור להתווסף לתקציב האמריקאי השנתי לסיוע לכוחות זרים ונועד לקצץ בתקציבן של יחידות צבאיות החשודות בהפרת זכויות אדם.

עוד בנושא: הסיוע האמריקאי ב-2011 - 3.2 מיליארד דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully