וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל צפויה לקבל ב-2011 סיוע אמריקאי ביטחוני בסך 3.2 מיליארד דולר

אורה קורן

17.7.2010 / 15:09

לדברי סגן שרת החוץ האמריקאית, המימשל ביקש מהקונגרס את הסיוע בנוסף ל-205 מיליון דולר ל"כיפת ברזל"



למרות המשבר הכלכלי שמאתגר את התקציב האמריקאי, ישראל צפויה לקבל ב-2011 סיוע ביטחוני גדול יותר מבעבר - 3.205 מיליארד דולר. לצורך השוואה, הסיוע הביטחוני שקיבלה ב-2010 עמד על 3.775 מיליארד דולר - כך אמר בסוף השבוע סגן שרת החוץ האמריקאית, אנדרו שפירו בדברים שנשא במרכז סבן של מכון ברוקינגס בוושינגטון.







לדבריו, המימשל ביקש מהקונגרס אישור להעביר לישראל ב-2011 סיוע ביטחוני בסך 3 מיליארד דולר בנוסף לסיוע של 205 מליון דולר למימון המשך הפיתוח, השיפור והייצור של "כיפת ברזל", מערכת ההגנה מפני רקטות קצרות טווח שמפתחת רפאל ומיועדת להגן על תושבי שדרות וישובים נוספים החשופים לרקטות דומות.



על רקע ביקורת מצד תושבי שדרות על יעילות המערכת, ציין שפירו כי ארצות הברית ביצעה בדיקות לגביה והיא משוכנעת כי המערכת תספק "הגנה מוכחת" לתושבי ישראל. לדבריו, האיום ברקטות אלה על ישראל מגיע מהחמאס ברצועת עזה ומחיזבאללה בלבנון. אלה נוספות לאיום הגדול ביותר על ישראל, ההתחמשות הגרעינית של איראן.



שפירו הדגיש, כי המשבר הכלכלי שמאתגר את תקציב המדינה האמריקאי לא יפגע במחוייבות המימשל להעניק לישראל סיוע בטחוני בסך 30 מיליארד דולר בעשר שנים, כפי שעוגן במיזכר הבנות בין המדינות ב-2007. לדבריו, המימשל מחוייב לשמור על היתרון הטכנולוגי הביטחוני של ישראל. שפירו הוסיף, כי ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמקבלת סיוע בטחוני אמריקאי ויכולה להוציא רבע ממנו שלא ברכישות בשוק האמריקאי. לדבריו, בכך מסייע המימשל לחיזוק התעשיות הביטחוניות הישראליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully