וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי נגד פינוי האוהלים: "נגמרה ההפגנה אז זהו?"

חבר הכנסת והשר לשעבר תקף את ראשי עיריות תל אביב וחולון שפינו מאהלים בשטחן: "האם הם תיאמו ביניהם את הפינוי? הייתי מצפה לקצת יותר רגישות. אנשים יושבים שם כי אין להם לאן ללכת"

חבר הכנסת והשר לשעבר אריה דרעי התייחס היום (חמישי) לראשונה לגל המחאה החברתית ששוטף את רחבי הארץ בשבועות האחרונים, ותקף את ראשי עיריות תל אביב וחולון בעקבות פינוי אוהלים בשטחן. "האם הם תיאמו ביניהם את הפינוי?", תהה דרעי בראיון לגלי צה"ל, "עד עכשיו לא היו עכברושים? לא היו סמים, לכלוך, זבל ואשפה? מה קרה פתאום? אחרי שהיפים עזבו את המאהלים פתאום ראו לכלוך?".

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
חולדאי: ”מאיימים על חיי, אך לא אלך עם מאבטחים”
בית המשפט הקפיא פינוי מאהלי המחאה בתל אביב
LOG IN: בטייוואן הפכו אותנו לסרט מצויר
מחאת האוהלים: עשרות הפגינו מול ביתו של חולדאי
מאהל ג’סי כהן בחולון פונה: ”הגיע צבא של שוטרים”

פינוי המאהל ברוטשילד תל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
מאהל המחאה בשדרות רוטשילד, אתמול/דרור עינב

דרעי המשיך והפנה אצבע מאשימה כלפי העיריות, שלדבריו, חזרו לאטימות של לפני חודשיים. "אני מבין את ראשי הערים, יש כאן מפגע, אבל למה אנשים יושבים שם? כי אין להם לאן ללכת", אמר, "הייתי מצפה לקצת יותר רגישות מצדם, לא לפנות מיד את האוהלים. מה קרה? נגמרה ההפגנה אז אפשר לפנות?". הוא גם הדגיש כי יש לפתור את בעיותיהם של בני המעמדות החלשים שמתגוררים במאהלים. "הייתי מסיע אותם למשרד השיכון ומבקש למצוא להם פתרון דיור, מראה להם שאני מוכן לעזור להם. כשהייתי שר, לא קלטנו קרוב למיליון עולים מברית המועצות? לא הבאנו קרוואנים? אי אפשר להקל להם בשכר הדירה? צריך לפתוח את הלב והמוח ולא לדבר על מאקרו ומיקרו".

הוא התייחס גם לעובדה שעד כה לא לקח חלק בעצרות המחאה ולא שיתף פעולה עם המחאה בפרהסיה. "אני לא דיברתי כל משך המחאה. פנו אלי מכל כלי התקשורת והזמינו אותי לנאום בעצרות, אך לא הלכתי כי הכל היה נקי וטהור ולא רציתי שמישהו ישייך אותי פוליטית לדבר הזה", הבהיר, "החזקתי להם אצבעות והתפללתי עבורם לאורך כל המחאה, אבל חששתי שאולי המחאה הזאת תשכח את השכבות החלשות. אלו שקולם אינו נשמע. אתמול אמרתי שצדק חברתי חייב לתקן גם פער חברתי. אי אפשר להשאיר את ישראל השנייה ובמקביל ליצור ישראלים חדשים".

"ראיתי את הנתונים ואני מתפלא שלמעלה מ-70% מהמשתתפים בעצרות המחאה הם מהעשירונים העליונים. מישהו שאל את השאלה איך מיישבים את הסתירה שבמחאה רואים רק סוג מסוים של אוכלוסייה?", תהה דרעי, "אין לי ספק שהם מזדהים עם החלשים, אבל למען עם ישראל והחברה בישראל - אם לא רוצים לחזור לפנתרים השחורים אסור שהמחאה תסתיים עם תמונות של אלימות כזאת. חייבים למצוא פתרון למאות שאין להם לאן ללכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully