וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאהל ג'סי כהן בחולון פונה: "הגיע צבא של שוטרים"

7.9.2011 / 11:10

שוטרים רבים הגיעו למאהל בשכונת ג'סי כהן בחולון והחלו לפנות את האוהלים. דיירי המאהל נאבקו, אך לבסוף נכנעו: "הפסקנו להתנגד לפינוי, הגיעו לכאן מאות שוטרים, כאילו יש פה מלחמה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

מבני הקבע במאהל המחאה בשכונת ג'סי כהן בחולון פונו לפני זמן קצר (רביעי) על ידי העירייה. במקום התקיימו עימותים בין יושבי המאהל לפקחי העירייה. שוטרים רבים הוזעקו למקום ויושבי המאהל חדלו מלהתנגד לפינוי. הפקחים פינו את מבני הקבע בלבד, ואת האוהלים השאירו במקומם. פעילים רבים מהמאהלים השונים ברחבי הארץ עושים דרכם למאהל בחולון על מנת לתמוך במפונים.

אחד מראשי המאהל בשכונה, ניסן זכריה, אמר כי "הפסקנו להתנגד לפינוי. ההגיע לכאן צבא של שוטרים, מאות שוטרים, כאילו יש פה מלחמה. לאנשים פה אין לאן ללכת". זכריה אמר לאחר הפינוי כי "אנחנו מארגנים עצים במטרה לבנות היום אחר הצהריים את המבנים מחדש", והוסיף כי "לא ישברו אותנו באמצעות הריסת מבנים".

עוד על מחאת האוהלים:
אחרי הפרחים: עיריית תל אביב פינתה אוהלים ברחבי העיר
דפני ליף הבטיחה: נסייע לפולשים לבניין בירושלים
פעילי המחאה דורשים: קרוואנים במקום אוהלים

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "ביום ראשון השבוע ניתנו צווי הריסה מינהליים לשבעה מבנים קשיחים (שבהם הותקנה דלת "פלדלת"), שנבנו בניגוד לחוק לצד האוהלים במאהל בג'סי כהן. בשום אופן, אין מדובר בפינוי המאהל עצמו והעירייה תומכת במאבק התושבים בנושא הדיור הציבורי כבר מתחילתו. בניית המבנים בוצעה ללא אישורים וללא היתרי בנייה כנדרש בחוק והצווים אושרו ע"י המשטרה.
מאחר שהתושבים לא פירקו את המבנים בתוך 24 שעות, כפי שנדרשו בצו, הפיקוח על הבנייה בליווי כוחות משטרה עשו זאת הבוקר".

פינוי המאהל בשכונת ג'סי כהן חולון, אוגוסט 2011. דרור עינב
"אנחנו מארגנים עצים במטרה לבנות היום אחר הצהריים את המבנים מחדש". פינוי המאהל, היום/דרור עינב

דיווחים התקבלו הבוקר גם מדרי מאהל המחאה בשדרות נורדאו בתל אביב, שאמרו כי למקום באו פקחים של עיריית תל אביב כדי לפנותם. מבדיקת וואלה! חדשות, כמות האוהלים במהלך הלילה אכן פחתה, אך דוברות העירייה מסרה בתגובה כי הפקחים רק ביצעו במקום ניקיון שגרתי ופינו מהשדרה אוהלים שיושביהם נטשו אותם.

מארגני מחאת האוהלים יקיימו מחר כנס חירום, זאת בעקבות פינוי המאהלים על ידי עיריית תל אביב ועיריית חולון הבוקר. יגאל רמב"ם, ממארגני המחאה, אמר היום כי "תושבי המאהלים בתל אביב ובשכונת ג'סי כהן בחולון מתארגנים כדי להישאר במאהלים", והוסיף כי "אנחנו נמרכז את האוהלים בצורה אסטרטגית במטרה להתמודד עם הבריונות של עיריית תל אביב ועיריות אחרות".

האגודה לזכויות האזרח הגיבה לפינוי המאהלים ומסרה כי "לא ראש עיריית תל אביב יקבע האם המחאה הגיעה לסופה, אלא הציבור המבקש לבטא את מחאתו. מדובר ברמיסת חופש המחאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully